Dienstenchequebedrijf Trixxo is de nieuwe naamsponsor van Hasseltse evenementenhal op Park H

De arena op Park H, de vroegere Grenslandhallen in Hasselt, heeft een nieuwe naam: de Trixxo Arena. Trixxo, de Limburgse groep van uitzendkantoren en dienstenchequebedrijven is de nieuwe sponsor van de evenementenhal voor de komende 5 jaar.

De weergoden zorgden er vorige week al voor dat de nieuwe naam van de Ethias Arena in Hasselt bekend raakte, want de doeken over de letters werden weggeblazen door de wind.  Maar vanmiddag werd de nieuwe naam Trixxo Arena officeel ingehuldigd door gouden medaille-winnares Nina Derwael, Trixxo baas Frank Vliegen en Jan Van Esbroeck van de Sportpaleis Group. 

(Lees verder onder de foto)

Frank Vliegen van Trixxo twijfelde niet lang toen de Sportpaleisgroep bij hem aanbelde. “Dit was het moment om naamsbekendheid te pakken als nationale speler met het dienstenchequeverhaal. Bij Trixxo Jobs zijn we wel internationaal maar we willen nog een betere naamsbekendheid internationaal.”

We willen een nog betere naamsbekendheid, ook internationaal

Frank Vliegen, Trixxo

Omdat de markt voor naamsponsoring de afgelopen 15 jaar veranderde, trok verzekeraar Ethias zich terug als naamsponsor voor de evenementenhal. Maar al snel vond de Sportpaleis Group dus een nieuwe sponsor in Trixxo uit Hoeselt.   

"Wij zullen tickets van de Sportpaleis Group afnemen", gaat Frank Vliegen verder. "Die geven we dan aan onze klanten en werknemers, zo'n dingen zijn belangrijk in de werving van nieuw personeel. Want er is een groot gebrek aan goede kandidaten."

Ondanks de moeilijke periode waaruit de cultuursector komt wordt de site binnenkort ook opnieuw aangelegd en zal de Trixxo Arena een volwaardig programma krijgen. “We gaan minimaal voor wat we gewoon waren. Je moet natuurlijk ook bescheiden blijven in de positie van Hasselt als markt en je moet natuurlijk niet verwachten dat U2 of andere grote Amerikaanse artiesten in de Trixxo-arena gaan optreden”, vertelt Van Esbroeck.  

Heraanleg site

“We zijn twee jaar geleden begonnen met het traject van de heraanleg", zegt Van Esbroeck. "Zo zijn we van de oubollige naam Grenslandhallen afgestapt en is dat nu Park H geworden. Dat was een eerste stap om hier een park van te maken met de mobiliteitsfuncties in verwerkt, maar waar je  op een veel aangenamere manier de tijd kan verdrijven en er passeren. We willen een levendige site zijn aan de rand van Hasselt.” De investeringen in Park H trok Trixxo mee over de streep. “Het duurzame traject en dat ze investeren in groene energie en de laadpalen die er gaan komen op de parking was ook een item waarom we hier voor gekozen hebben”, aldus Frank Vliegen.  

Hoeveel Trixxo betaalt voor het sponsorcontract werd niet bekend gemaakt.

Meest gelezen