Rita Ora (links) en haar businesspartner© Anna Lahey.

Rita Ora brengt collectie haarproducten op de markt

De Britse actrice en zangeres Rita Ora (33) is de volgende celeb in het rijtje die komt met een beautylijn. De ster brengt onder de noemer Typebea een collectie haarproducten uit en wordt daarin bijgestaan door Australische onderneemster Anna Lahey.

Hanne Vandenweghe

Rita Ora, die onder meer een bijrolletje had in Fifty shades of grey, lanceert op 18 april haar eigen haarverzorgingslijn. Die krijgt de naam Typebea – uitgesproken als ‘Type B’ – mee en bevat voorlopig alleen een serum, een product voor glanzender haar, shampoo en conditioner. Het doel van elk middeltje is gericht op het herstellen en beter laten groeien van beschadigd haar. In september komen er nieuwe producten bij, en begin 2025 zijn er plannen om het gamma verder uit te breiden.

Ora voelde naar eigen zeggen de nood om haarproducten op de markt te brengen omdat ze vaak optreedt en van haarstijl verandert. Voor haar waren de effecten van overstyling plots te groot geworden om te negeren.“Hoe langer ik in de branche zat, hoe meer ik dacht: ‘Dit is vreselijk voor mijn haar’,” zegt ze in een interview met The business of fashion.

De zangeres creëerde de producten niet haar eentje. Ze kreeg de hulp van Anna Lahey, een Australische beauty-onderneemster die met Vida glow al een eigen huidverzorgingsmerk heeft. Samen sleutelden ze drie jaar aan deze nieuwe lijn, opgebouwd rond het peptidencomplex Baicapil dat haargroei moet stimuleren. Het assortiment wordt op 18 april gelanceerd bij Sephora in Groot-Brittannië, Australië en Nieuw-Zeeland, maar de producten (gaande van 24 tot 48 euro) zullen ook via de site te koop zijn en kunnen in België worden geleverd. Meer info: typebea.world

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer