Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Apache

Partijen kochten al voor ruim 200.000 euro Facebook-advertenties

14/05/2019 - 16:29
"De Vlaamse politieke partijen en hun voorzitters gaven de laatste twee maanden al minstens 205.300 euro uit om kiezers via Facebook te overtuigen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vlaamse politieke partijen geven meer dan 800.000 euro uit aan online-advertenties (17/05/2019 - VRT NWS)

De Vlaamse partijen gebruiken massaal advertenties op Facebook en Google om kiezers te overtuigen, dat blijkt uit cijfers van de twee bedrijven. Vooral Vlaams Belang investeert fors, sinds begin maart heeft de partij meer dan 400.000 euro uitgegeven aan Facebook-advertenties. [naar artikel]


2. Vlaamse partijen gaven al bijna kwart miljoen uit aan advertenties op Facebook (15/05/2019 - Het Belang van Limburg)

De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard woensdag. [naar artikel]


3. Onrust over politieke advertenties op Facebook (17/06/2019 - De Standaard)

Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]


4. Vlaams Belang geeft meest uit aan advertenties op Facebook (14/05/2019 - De Tijd)

21:28 De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. [naar artikel]


5. Partijen besteden kwart miljoen aan Facebook (15/05/2019 - Metro)

De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard. Tussen 15 maart en 14 mei gaven de […] Het bericht Partijen besteden kwart miljoen aan Facebook verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


6. Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook (09/12/2021 - Express)

Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]


7. Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media  (11/01/2023 - Knack)

N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. N-VA spendeerde vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro aan advertenties aan Facebook en Instagram, allebei eigendom van Meta, het bedrijf van Mark Zuckerberg. Gevolgd door ruim 1,1 miljoen euro van Vlaams Belang. Beide partijen gaven zo ook nog eens ettelijke honderdduizenden euro meer uit dan […] The post Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media  appeared first on Knack. [naar artikel]


8. Breng de Facebook-advertenties van politieke partijen mee in kaart (08/06/2018 - De Tijd)

01:00 In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober zetten alle Vlaamse partijen Facebook-advertenties in om hun boodschap gericht tot bij de kiezer te krijgen. De Tijd en VRT NWS willen in... [naar artikel]


9. Ook zonder verkiezingen blijven Vlaamse partijen adverteren op Facebook, Vlaams Belang ruim op kop met 1,2 miljoen euro (15/11/2019 - VRT NWS)

De verkiezingen zijn dan wel al enkele maanden achter de rug, toch blijven de Vlaamse partijen investeren in Facebook-advertenties. Met Vlaams Belang als duidelijke koploper. Sinds maart 2019 heeft de partij al meer dan 1,2 miljoen euro uitgegeven. De totale uitgaven van alle partijen samen zijn goed voor 2,3 miljoen euro. [naar artikel]


10. Politieke partijen gaven in 2023 al 4,9 miljoen euro uit online advertenties (10/11/2023 - Het Belang van Limburg)

Tot en met eind oktober vloeide dit jaar al 4,9 miljoen euro vanuit de Belgische partijen naar Meta voor advertenties op Facebook en, in veel mindere mate, Instagram. Dat blijkt uit de jongste cijfers van AdLens, een groep vrijwilligers die de gegevens bijhoudt. [naar artikel]


11. Facebook boekt ruim 250 miljoen dollar aan politieke advertenties (24/10/2018 - Metro)

Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelde het sociale netwerk dinsdag mee. Met de 256 miljoen dollar zijn ongeveer 1,7 miljoen advertenties betaald om een kandidaat te steunen bij de verkiezingen, steun te verwerven voor een maatregel die ter stemming voorligt, of […] Het bericht Facebook boekt ruim 250 miljoen dollar aan politieke advertenties verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


12. Politieke partijen spendeerden vorig jaar 5 miljoen euro aan advertenties op sociale media (11/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]


13. Facebook verdiende dit jaar al ruim 250 miljoen dollar aan politieke advertenties (24/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]


14. Politieke partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media, N-VA absolute koploper (ook Europees) (11/01/2023 - VRT NWS)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]


15. Vlaams Belang en N-VA geven 3,4 miljoen euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram en zijn zo Europese koplopers (16/01/2024 - VRT NWS)

Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]


16. Facebook verdient ruim 250 miljoen aan politieke advertenties (24/10/2018 - VRT NWS)

Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat heeft de sociaalnetwerksite zelf meegedeeld. [naar artikel]


17. 1 jaar voor de verkiezingen: Vlaamse politieke partijen pompten dit jaar al bijna 2,5 miljoen euro in onlineadvertenties (09/06/2023 - VRT NWS)

De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar samen al meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. Als de uitgaven zich in dezelfde trend voortzetten zullen alle Belgische partijen samen aan het einde van dit jaar de ruim 5 miljoen euro, die vorig jaar nog werd uitgegeven aan online reclame, ver overstijgen. [naar artikel]


18. Zoveel spenderen politieke partijen aan persoonlijke Facebook-advertenties om u te overtuigen (30/06/2018 - Het Nieuwsblad)

Sinds deze week kan je op Facebook achterhalen hoeveel betaalde advertenties een pagina uitstuurt. Wij deden de test met de Vlaamse politieke partijen. Daaruit blijkt dat CD&V op dit moment de meeste gepersonaliseerde boodschappen stuurt, en dat de oppositie het veel rustiger aan doet. Toch zal de digitale campagnevoering alleen maar belangrijker worden. [naar artikel]


19. Politieke partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media (11/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan de VRT. Volgens hem lijkt het alsof we in een permanente verkiezingscampagne zitten. “We krijgen buiten de verkiezingen meer propaganda binnen dan tijdens de verkiezingen”, aldus Steurs. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!