“Je woonlening laten betalen door het werk? Steeds meer werknemers kiezen ervoor via het mobiliteitsbudget. Na de salariswagen en de salarisfiets, nu ook het salarishuis. Dan kan je zeggen dat zulke koterijen ontstaan omwille van de hoge loonlasten. Maar misschien verbergt het nog een pijnpunt: (on)betaalbaar wonen”, schrijft politiek journalist Isolde Van den Eynde. [naar artikel]
Didier Reynders (MR) stelt voor om werknemers de keuze te laten maken tussen een salariswagen, een mobiliteitsbudget of een tegemoetkoming van de werkgever bij een woninghypotheek. De vicepremier lanceert dat voorstel vrijdag in een interview in Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
MR-vicepremier Didier Reynders lanceert een opmerkelijk voorstel om de files te verminderen. ‘Laat werknemers de keuze: een salariswagen, een mobiliteitsbudget of een tegemoetkoming van de baas in de hypotheek van je woning, als je dichter bij je werk gaat wonen’, zegt hij in Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
Nu de vorming van een nieuwe regering in zicht komt, engageren Youth for Climate (YFC), klimatoloog Jean-Pascal van Ypersele en de vorige Vlaamse bouwmeester Leo Van Broeck zich om enkele concrete klimaatvoorstellen op tafel te leggen voor de federale onderhandelaars. [naar artikel]
Het consultancybedrijf KPMG verdubbelt de premie voor werknemers die hun salariswagen niet gebruiken. ‘Belonen werkt beter dan straffen’, klinkt het in De Standaard. In 2018 lanceerde het fiscale dienstverleningsbedrijf een incentive van 5 euro per dag dat de salariswagen niet gebruikt wordt. Dat geld kan aan alternatieve vervoersvormen besteed worden. Op 1 februari wordt de […] The post Consultant betaalt personeel 10 euro per dag om salariswagen te laten staan appeared first on Business AM. [naar artikel]
In de opiniebijdrage ‘Waarom de salariswagen nooit mag verdwijnen’ verdedigt Kristof De Roeck maandag op deze site het voortbestaan van de salariswagen. Zonder autogebruikers te willen stigmatiseren, maakt onderzoeker Dries Couckuyt in deze reactie toch enkele bedenkingen. Zijn punt: “Laat ons werknemers voortaan betalen in euro’s in plaats van auto’s.” [naar artikel]
Nu de vorming van een nieuwe regering in zicht komt, engageren Youth for Climate (YFC), klimatoloog Jean-Pascal van Ypersele en de vorige Vlaamse bouwmeester Leo Van Broeck zich om enkele concrete klimaatvoorstellen op tafel te leggen voor de federale onderhandelaars. [naar artikel]
Het consultancybedrijf KPMG verdubbelt de premie voor werknemers die hun salariswagen niet gebruiken. “Belonen werkt beter dan straffen”, klinkt het vrijdag in De Standaard. [naar artikel]
Naar aanleiding van het Autosalon laait de discussie over de salariswagen en de dichtslibbende Belgische wegen weldra weer op. Maar uit een rapport van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer blijkt dat het aandeel salariswagens in België amper 8% van het totale wagenpark vormt. Wanneer de mobiliteitsproblematiek in ons land echter ter sprake komt, krijgen de salariswagens het steevast hard te verduren. Onterecht, vindt Kristof De Roeck. Hij verdedigt het voortbestaan van de salariswagen vurig. [naar artikel]
Schaf de vijf Vlaamse provincies af en vervang ze door driee?ntwintig regiogebieden. Dat legt N-VA op tafel tijdens de onderhandelingen met CD&V over een nieuwe Vlaamse regering. De gesprekken verlopen erg moeizaam. [naar artikel]
Vervang het aantal calorieën op voedsel- en drankverpakkingen door het aantal minuten dat je moet sporten om ze opnieuw te verbranden. “Het remt niet alleen obesitas af, het draagt ook bij tot een gezondere levensstijl”, zeggen onderzoekers van de Britse universiteit van Loughborough, in het graafschap Leicestershire. [naar artikel]
Werknemers die hun salariswagen niet gebruiken, worden beloond bij het consultancybedrijf KPMG. Ze krijgen een premie van tien euro per dag om hem... [naar artikel]
De gemiddelde bestuurder van een salariswagen is een mannelijke bediende van rond de 40, met meer dan 15 jaar anciënniteit en een loon boven de 75.000 euro. Dat blijkt uit een analyse van HR-dienstverlener Acerta, naar aanleiding van de goedkeuring van de "cash for car"-regeling. [naar artikel]
Vervang de zes bestaande parlementen in België door één nationaal parlement. Bevoegdheden die nu bij de deelstaten zitten, zoals welzijn en... [naar artikel]
Netwerk Duurzame Mobiliteit komt in zijn memorandum naar aanloop van de verkiezingen met een opvallend voorstel. Het wil de salariswagens afschaffen en vervangen door een nabijheidsbudget van 400 euro per jaar voor elke Belg. “Zolang de salariswagen voor de deur staat, ga je niet nadenken over duurzame mobiliteit. Met het nabijheidsbudget kunnen mensen een jaarabonnement voor De Lijn kopen of de huisvestigingskosten een stukje verlichten,” volgens beleidsmedewerker Miguel Vertriest. “Er is geen controle of mensen dat geld alleen aan duurzame mobiliteit spenderen. Vergelijk het met een basisinkomen: je zou er ook schoenen mee kunnen kopen.” Het nabijheidsbudget moet het systeem van de salariswagen volledig vervangen. Wat denk jij? [naar artikel]
“Een kat die weg is? Die vervang je toch gewoon door een nieuwe. Binnen enkele dagen ben je eraan gewend.” Dierenliefhebbers stonden op hun achterste poten bij het horen van de uitspraken in het kader van een gerechtelijke procedure. “Een dier vervang je niet zomaar.” [naar artikel]
Vervang de zes bestaande parlementen in België door één nationaal parlement. Bevoegdheden die nu bij de deelstaten zitten, zoals welzijn en onderwijs, kunnen behandeld worden in regionale kamers binnen dat ene nationale parlement. Op die manier kan het aantal parlementsleden verminderen van 427 naar 200. Het is slechts één van de opvallende voorstellen die Groen-Kamerlid Kristof Calvo doet in zijn nieuwe boek “Leve politiek” dat woensdag officieel wordt voorgesteld. [naar artikel]
“Vervang alle nutteloze beton en klinkers in je tuin door groen." Dat is de boodschap die tuinman en presentator Bartel Van Riet meegeeft als ambassadeur van het Vlaams Kampioenschap Tegelwippen. Gemeentes nemen het tegen elkaar op om zo veel mogelijk verharding te vervangen door natuurlijke materialen. Zo kan het water beter infiltreren in de grond. Dat is goed in de strijd tegen de klimaatopwarming. [naar artikel]
Hoewel hij steeds meer concurrentie van de fietsvergoeding krijgt, blijft de salariswagen onverminderd populair bij Belgische werknemers. Het mobiliteitsbudget lokt na drie jaar nog altijd amper gegadigden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.