Audi
Volledig scherm
© Audi

Ook Audi zet nu maximaal in op waterstof

Audi heeft weliswaar net de elektrische e-tron klaar, maar in de boardroom kijkt men al naar de volgende stap. Net als mega-toeleverancier Bosch gaat Audi plankgas geven met waterstof.

63 reacties

  • Vanlandschoot Jeroen

    5 jaar geleden
    Zolang iedereen vasthoud aan die bak van 2000 kilo om 1 persoon op plaats van bestemming te brengen is er geen enkele klimaat neutraal. Een individueel transport middel die evenveel als de persoon zelf weegt waarmee je droog op je werk komt is de enige manier. Zoals de LEF in nederland. En indien je meerdere personen moet vervoeren een auto huren.
  • Stephan Dhaene

    5 jaar geleden
    In België zijn er welgeteld 7 tankstations waar je waterstof kan tanken. Maar het is een goed idee, op voorwaarde dat de nodige infrastructuur meegroeit natuurlijk.
  • vega zosten

    5 jaar geleden
    Gewoon zinloos, te duur, te ingewikkeld, te gevaarlijk. Waterstof is prima als opslag bij teveel productie van bvb windenergie, zware transporten, scheepvaart, en verwarmingsystemen niet voor autootjes.
  • Geert Jackers

    5 jaar geleden
    Tegen de tijd dat die echt productierijp en in massa gemaakt kunnen worden zijn de superbatterijen er al. En wie denkt dat een waterstof auto geen batterij (kleiner) nodig heeft....denk maar eens na. En het rendement om waterstof te maken en dan terug electriciteit om te rijden....nou....zoals dat zonnepanneel dat h2 maakt. Nog lang niet efficient genoeg.
  • Jan Verstrepen

    5 jaar geleden
    Dat is veel realistischer dan zuiver op batterijen zoals nu.