Aldi pakt uit met nieuwe topmerken: “Dit is het einde van harde prijsbrekers”

© rr

Pampers, Nutella, Coca-Cola, Mars, Axe, Dreft... topmerken die je tot voor kort nooit in een Aldi-winkel vond. Vandaag liggen ze allemaal in de rekken bij de supermarktketen, en dat is “het einde van de harddiscounters” (prijsbrekers), zegt een specialist in Het Laatste Nieuws.

sdv

Het begon vorige maand met Ferrero, Mars , Lenor, Coca-Cola. Daardoor liggen nu plots populaire producten in de rekken bij Aldi: Nutella, Kinder Bueno, Kinder Chocolade, Kinder Surprise, Snickers, M&M’s, familiepakken Coca-Cola, wasverzachter van Lenor...

Dit weekend breidt het gamma nog uit. Pampers springt misschien wel het meest in het oog, maar ook Axe, Tampax, Dreft, Head & Shoulders hebben producten met veel fans in ons land. Die klanten moesten jarenlang hun gading elders gaan zoeken, want bij Aldi waren alleen goedkope varianten te vinden.

Boodschappenlijstes en vuile was ophalen

Dat verandert nu, en volgens retailspecialist Jorg Snoeck in Het Laatste Nieuws luidt dat “het einde van de harddiscounters in, die elkaar enkel op prijs bekampen.” Hij ziet supermarkten meer evolueren naar verkoopplatformen die ruimere diensten aanbieden. In het buitenland gaan supermarktketens bijvoorbeeld bij oudere mensen langs om boodschappenlijstjes te noteren en de vuile was op te pikken. Of ze bieden ook meubels en bereide maaltijden aan.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen