De beste zonnecrème volgens Test-Aankoop kost nog geen 10 euro
Dat zonnecrème smeren belangrijk is om rimpels, huidverkleuringen en zelfs kanker tegen te gaan, weet je waarschijnlijk wel. Toch doen we het nog te weinig, en daar helpt het hoge prijskaartje van een tube zonnebrandcrème niet bij. Al hoef je volgens Test-Aankoop absoluut niet zoveel geld uit te geven om voldoende beschermd te zijn tegen de schadelijke uv-stralen.
Elk jaar test consumentenorganisatie Test-Aankoop verschillende zonneproducten uit om zo te bepalen wat de beste zonnecrème is. Net als vorig jaar is die eer deze keer weggelegd voor een crème van drogisterij Kruidvat, namelijk de Kruidvat Solait Kids Sun Spray SPF 50+. Een fles kost € 8,99 en is op de webshop en in alle filialen van Kruidvat te koop. Op een gedeelde eerste plaats staat een spray van Lidl: CIEN Sun spray for kids 50+. Deze is nog iets vriendelijker voor je portemonnee, en kost € 5,99. Daarom haalde het product ook de prijs van ‘beste koop’.
Het onderzoek van de consumentenbond bestond uit 3 delen: een onafhankelijk labo waarin de efficiëntie van de uv A- en uv B-filters werd vastgesteld, een consumentenpanel dat het product op textuur, absorptie en sensorialiteit beoordeelde en een analyse van de volledigheid van informatie op het etiket. Alle factoren samen resulteren in een eindscore op 100. De crème van Kruidvat behaalde net als het product van Lidl een eindscore van 71 en zijn daarmee de beste van de test.
Het toont aan dat je in ieder geval niet de allerduurste producten in huis moet halen om goed beschermd te zijn tegen de zon. Volgens Test-Aankoop kies je beter voor een voordelige zonnecrème die je rijkelijk en vaak uitsmeert dan een duurder product waar je (te) zuinig mee omspringt. Al blijft het tegelijkertijd ook belangrijk om rekening te houden met je huidtype. Wie bijvoorbeeld een vette huid heeft, is meer gebaat bij een lichtere olievrije formule. Mensen met een extreem gevoelige huid kiezen ook beter voor een product dat zich specifiek op hun huidtype richt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
Acht op de tien vrouwen hebben cellulite: doodnormaal, en toch schamen velen zich erom. Zeker nu het blotebenenweer nadert. Volgens dermatoloog dr. Ilan Karavani valt er aan sinaasappelhuid iets te doen, al vraagt elke fase om een andere remedie. En wanneer je start met smeren maakt een groot verschil. Van caffeïnecrèmes tot een middel dat 1.600 euro kost: dit zijn alle oplossingen op een rij. -
Livios
‘Gebruik in dat geval nooit azijn’ en ‘pas op met hogedruk’: zo ga je wél voor een brandschoon terras
Kan je terras nog een opknapbeurt gebruiken vooraleer je er heerlijk kan vertoeven? Dan is het reinigen een mooie eerste stap. Met deze onderhoudstips van bouwsite Livios ben jij helemaal klaar voor de lentezon. -
-
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
-
Gouden Giro2
Van Pogacar over Uijtdebroeks tot Piganzoli: de Gouden Giro-ploeg van Michel Wuyts
Zaterdag is het eindelijk zover: dan gaat de Ronde van Italië van start. Onze analist Michel Wuyts kijkt ook nu weer in zijn glazen bol. Ben jij het eens met Wuyts of denk je er helemaal anders over? Bewijs dat je de grootste kenner bent met de Gouden Giro en maak kans op 5.000 euro cash en nog heel wat andere prachtige prijzen dankzij HLN. -
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
Van sprays tot sticks en poeders: zo werk je snel je uitgroei weg. “Dit kost je amper 10 euro”
-
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
-
“Vrouwen met zulke lippen kunnen verrassingspakketten zijn”: wat verklapt de vorm van je lippen over jou?
Lippen komen in alle vormen en maten. Ze geven ook meer prijs over ons innerlijk dan je zou denken. De Nederlandse Rhené Emmerich en Bertie Koussen lezen gezichten als beroep. Ze verklappen wat de vorm van jouw mond betekent aan de hand van enkele bekende namen. “Mensen met deze soort lippen kunnen hard uit de hoek komen.” -
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
7 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerjan geedts
Mich Vanderhoydonck
Bolleke VDA
shif reich
Dominique Hermys