© ISOPIX

Chocoladereep Leo krijgt er een witte variant bij: Lea

Chocoladereep Leo wordt tachtig jaar. Naar aanleiding van die verjaardag pakt moederbedrijf Mondelez International uit met een witte interpretatie van het stuk chocolade. Deze reep krijgt de naam Lea mee. Een deel van de opbrengst gaat naar borstkankerorganisatie Pink Ribbon.

vwh

Tijdens het tachtigjarige bestaan van de reep trakteerde het bedrijf fans af en toe op een speciale editie van het koekje dat zich makkelijk in vier gelijke repen laat kraken. Zo maakten ze kennis met een kokos, appelsien en espresso-uitgave.

Voor de meest recente verjaardag krijgt de melkchocoladen reep een witte variant. “Leo heeft zijn match gevonden”, staat er op de affiche. Die komt in de vorm van een witte reep met frambozenvulling en heet Lea.

Op woensdag 15 mei traden Leo en Lea in het fictieve huwelijksbootje in de plantentuin van Meise. Vanaf nu - voor beperkte tijd - te koop in de winkels. Wie ervan snoept, draagt meteen ook een steentje bij aan het goede doel Pink Ribbon, dat zich inzet voor een betere levenskwaliteit voor borstkankerpatiënten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer