Dit boek over Bentley is duurder dan een huis
Bentley viert dit jaar zijn honderdste verjaardag en een van de hoogtepunten is de lancering van een gigantisch boek. Het gaat om een 66 kilo wegend exemplaar waarin de complete geschiedenis van het automerk beschreven wordt. Het duurste exemplaar kost 250.000 dollar.
Het boek, ‘The Bentley Centenary Opus’ genaamd, heeft pagina’s die meer dan 1,5 meter lang zijn om ervoor te zorgen dat alle details goed te zien zijn. Sommige hoofdstukken zijn voorzien van speciale pagina’s met opgevouwde foto’s van maar liefst 6,5 meter lang.
Het boek is gelimiteerd tot vijfhonderd exemplaren en je hoeft geen Bentley-klant te zijn om er een te reserveren. Je hoeft ook geen multimiljonair te zijn, want de prijs begint bij € 3.400. Dit is voor de standaard Centenary-editie, met een kaft die is gemaakt van hetzelfde leer dat wordt gebruikt voor Bentley-interieurs. Het is eveneens voorzien van de handtekening van de ontwerpbaas van het merk, Stefan Sielaff.
Iets duurder is de Mulliner-editie, die 14.000 euro kost. Er worden er slechts honderd van geproduceerd en elk exemplaar wordt geleverd met een tour door de Bentley-fabriek en een overnachting in 5-sterren Hotel Café Royal in Londen. Ook standaard: de handtekening van Bentley-CEO Adrian Hallmark, plus een deel van het rubber van de linker voorband van de Bentley Speed 8, de racewagen die Le Mans won tijdens de 24 uur van 2003.
Ten slotte is er de Carat-editie die € 229.000 kost. Slechts zeven exemplaren zullen worden geproduceerd en elk exemplaar is afgezet diamanten op de voorkant. Wellicht is het goed voor Bentley als het meer gas gaat geven met deze vormen van merchandising, want met Bentley als autofabrikant gaat het niet geweldig.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
39
Elektrische wagens winnen terrein: aantal inschrijvingen in België is verdubbeld
-
“Wie al zo'n Tesla had, betaalt de rekening”: fikse kortingen op elektrische wagens zorgen voor frustraties
Er lijkt voorlopig geen einde te komen aan de prijzenoorlog op de markt van elektrische wagens. Zowel Tesla als Toyota pakken uit met fikse kortingen op respectievelijk hun Model 3 en bZ4X. Maar die kortingen zijn niet voor iedereen goed nieuws, waarschuwt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. -
HLN Shop
Smakelijk eten voor een (h)eerlijke prijs: deze vier scherp geprijsde kookboeken tik je nu op de kop
Wil je je gasten trakteren op een heerlijke paasbrunch? Of heb je deze vakantie gewoon eindelijk tijd om terug meer ‘homemade’ aan je maaltijden toe te voegen in plaats van het noodgedwongen ‘kant-en-klaar’? Een kookboek komt dan wellicht goed van pas. HLN Shop ging op koopjesjacht en kwam terug met vier smakelijke titels voor een klein(er) prijsje. -
-
De Lijn zoekt 900 nieuwe werknemers
-
Waarom jouw volgende auto aardig plantaardig is
Ooit waren koolstofvezel, alcantara en leer dé luxueuze materialen voor het auto-interieur. Maar nu is het tijd voor planten. -
Livios
Tropische tuin van Art en Eline ligt verborgen tussen de weilanden: “De koeien waren onze eerste aankoop”
Schotse hooglanders, schapen, tropische planten, een zitkuil en een zwembad van 14 meter lang. Art en Eline combineren het beste van twee werelden: het rurale karakter van de omgeving en hun woonst (een oude hoeve) met de luxe van nu. Kijk met bouwsite Livios mee binnen in deze unieke Vlaamse tuin. -
Fietsen in Vlaanderen werd afgelopen jaren 40 procent veiliger
-
Independer
Dit zijn de 5 populairste autokleuren en zo beïnvloedt de kleur van je wagen de prijs
-
Oldtimers en luxewagens palmen Park van Brasschaat in
Voor het derde jaar op rij strijkt de organisatie van het Antwerp Classic Car Event dit weekend neer in het Gemeentepark. Tegelijkertijd wordt er ook de officieuze start gegeven van de Tour Amical die dit jaar plaatsvindt in Griekenland. Naast de naar schatting meer dan duizend oldtimers naar Brasschaat komen, maken ook topmerken als Porsche, Tesla, Lamborghini en Bentley hun opwachting. -
Telenet breidt uit naar energiemarkt: telecombedrijf gaat laadpalen installeren aan huis
Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen bij werknemers thuis installeren. -
42
Minister Peeters (Open Vld): “De Lijn bestelt nog voor de zomer nieuwe elektrische bussen”
4 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerKarl Van der Zande
michel De Blay
Jos Dupont
Jan Marens