Vertraging wordt op het bord aangekondigd.
Volledig scherm
Vertraging wordt op het bord aangekondigd. © photo_news

Stiptheid Belgische treinen bij slechtste van Europa

In vergelijking met dertien andere Europese landen reden de Belgische passagierstreinen het minst stipt in 2017. In een periode van 2012 tot 2017 deden enkel de Italiaanse treinen het minder goed dan de Belgische. Dat blijkt uit een vergelijking van het platform voor spoorinfrastructuurbeheerders in Europa (PRIME), waarover De Tijd en L’Echo berichten.

62 reacties

  • Ivo Janssens

    5 jaar geleden
    Ondanks slecht beleid dikke bonussen opstrijken... voer loon naar werken/resultaat in en er komt een berg geld vrij voor investeringen en de resultaten zullen volgen. Ik ken ook iemand bij de technische dienst van het spoor...ongelooflijk als je dat hoort hoe daar "gewerkt" wordt...
  • robert dumortier

    5 jaar geleden
    In wat zijn zijn we de beste in België in belastingen heffen en boetes uitshrijven.
  • etienne bies

    5 jaar geleden
    Weer een studie voor niets. Men is appelen met peren aan het vergelijken.Men kan het spoorwegnet van België niet vergelijken met die van Italië , Frankrijk Nederland enz.De enige goede studie is elk jaar de stiptheid vergelijken van hetzelfde spoorwegnet.Ter vergelijking NMBS = 3536 km spoor Frankrijk = 32000 km spoor.
  • Kees Huls

    5 jaar geleden
    Privatiseren is niet de oplossing: De Nederlandse Spoorwegen zijn wel een aparte NV maar de aandelen zijn 100% in handen van de staat. Staat dus wel iets verder van de politiek af maar is er volledig van afhankelijk. De huidige CEO, Rogier van Boxtel is voormalig D66 politieker maar heeft wel de capaciteiten voor deze job. Een NS- dochter, Abellio, opereert op het Engelse spoornet. Dit net staat op de laatste plaats in de lijst en is schreeuwend duur..
  • JAN krommentak

    5 jaar geleden
    Nu hoeveel % hebben zij zelf schuld want men stapt door gesloten overgangen men steelt de koperen bovenleiding en men steekt hun electriciteits voorzieningen in brand , als men al deze problemen procentueel hier naast zet hoever komt men dan ? en moet men dan niet veel strenger gaan optreden tegen deze feiten tenslotte schaden zij onze economie