Na de ‘ugly dad sneakers’ zijn hier nu de ‘lelijke’ sandalen
De onhandige sullige sportschoenen die vooral vaders in de jaren 80 en 90 droegen zijn alweer op hun retour, maar er is een waardige opvolger opgestaan. Namelijk de ‘dad-sandalen’ oftewel onflatterende, brede sandalen die absoluut niet elegant zijn.
Waar de lelijke sneakers in 2013 al in de markt gezet werden door de Belgische ontwerper Raf Simons met de Ozweega sneakers, kennen de ‘dad-sandalen’ in de modewereld een kortere geschiedenis. Pas toen Chanel 2 zomerseizoenen geleden een paar met dikke zolen en velcro’s de catwalk opstuurde, zagen fashionista’s het licht. Tegelijkertijd brachten ook andere modehuizen als Prada, Gucci en Marni varianten op de markt en nu is het hek van de dam. In alle prijscategorieën vind je dit soort ‘ugly-sandalen’ en de zomer is nog niet eens begonnen.
Hoe draag je ze?
Net als de sneakers, zijn ook de sandalen veel te lomp voor de skinny jeans. Draag ze onder een iets kortere en wijde broek of onder een hippe rok tot halverwege de kuiten. Voortrekkers in de mode dragen ze al met sokken in, maar het is begrijpelijk dat je dat (helemaal) een brug te ver vindt.
We shopten hieronder een aantal exemplaren bij elkaar ter illustratie:
1/ Suicoke, € 235, via VIER Antwerp.
2/ Buffalo x Opening Ceremony, € 110,40, online te koop.
3/ Vagabond, € 90, online te koop.
4/ Prada, € 490, online en in de winkel te koop.
5/ Teva x Jhené Aiko, € 80, online te koop.
6/ Steve Madden, € 89,99, online te koop.
7/ Camper, € 120, online en in de winkel te koop.
8/ Gucci, € 847,06, via Nordstrom.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
-
Make-up en zonnecrème mengen, is dat wel een goed idee?
De zomer staat synoniem voor cocktails. Ook op je gezicht. ‘SPF cocktailing’ oftewel je make-up met je zonnecrème mengen is populair. Maar is dat wel een goed idee of is het gevaarlijk? Een dermatoloog legt uit hoe je beschermd blijft tegen de zon terwijl je make-up draagt. “Bij dit product hoef je geen zonnecrème meer te dragen.” -
“Glad en glanzend haar zit bij mannen in de lift”, dus bestaat er nu ook een haartool specifiek voor hen
Nieuw in beautyland: een stijltang die veertig procent smaller is dan zijn voorgangers. Handig voor op reis, zou je denken. Maar deze is vooral bedoeld voor... mannen. Hebben die dan zo’n specifieke haartool nodig? Tja, kapper Jochen Vanhoudt merkt wel een nieuwe tendens. -
-
HLN Shop
Oprukkend onkruid klein krijgen? Dit is hét ultieme wapen
-
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
PREMIUM
Natalie en Greg over ‘traumadumping’ in hun salons: “Het is niet onze job om mental coach te zijn”
De Vlaming onthult nogal wat bij de kapper of schoonheidsspecialist, weten Greg en Natalie: “Soms vertellen ze dingen die de familie niet eens weet. Maar wij zwijgen natuurlijk.” Zij verklappen wat ze zoal te horen krijgen in hun salons, van roddels tot trauma’s, maar ook wat dat met hen doet. “Het deed haar deugd dat ik wél wilde luisteren naar haar problemen, al neem ik die wel mee naar huis.” -
Van sprays tot sticks en poeders: zo werk je snel je uitgroei weg. “Dit kost je amper 10 euro”
-
Livios
“Wekelijks je gras maaien is achterhaald”: zo laat je je gazon verantwoord stralen
-
PREMIUM
3 moeder-dochterduo’s delen hun beautygeheimen: “Dankzij mijn dochter leerde ik fixingspray kennen”
Vroeger was de beautycase van mama de beste inspiratie. Nu, in tijden van TikTok, weten jongeren beter dan ooit wat ze smeren en waarom. Drie moeder-dochterduo’s vertellen hoe ze elkaar doorheen de beautywereld loodsen en bij welke producten ze zweren. “Ik wil haar vooral graag meegeven dat naturel het mooiste is.” -
PREMIUM
Je valt uit de boot als je ze niét hebt. Moderedacteur over trend van het jaar: “Het sneakertijdperk is passé”
Jarenlang waren ze een fashion faux-pas, nu val je uit de boot als je ze niét hebt. Vogue en The New York Times bekroonden bootschoenen namelijk tot de trend van 2024. En hoewel ze al bijna 90 jaar bestaan, blijven ze dus populair. Maar wat is het geheim achter het succes van de iconische bootschoen? Onze expert legt het uit: “Mensen die écht met mode bezig zijn dragen geen sneakers meer, maar klassieke schoenen.” -
Spaargids.be
Scheiding: wat gebeurt er met je woonlening, spaarcenten en verzekeringen?
5 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerIwan Van Dessel
Rayan El Arami
DOMINIQUE Verbuyst
fred vanhove
Bernd Vaes