Een Boeing 737 MAX in de Boeing-fabriek in Renton, Washington.
Volledig scherm
Een Boeing 737 MAX in de Boeing-fabriek in Renton, Washington. © AFP

"Breder onderzoek vertraagt terugkeer 737 MAX"

De terugkeer van de Boeing 737 MAX in het luchtruim loopt wellicht vertraging op. De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA gaat ook voorganger 737 in zijn onderzoek naar de veiligheid van de MAX betrekken, zo meldt The Wall Street Journal op basis van overheidsbronnen.

5 reacties

  • Roland Jeronimus

    5 jaar geleden
    Persoonlijke relatie tussen Trump en de directie van Boeing leidde al tot een vertraagde reactie van de Amerikaanse autoriteiten om de 737 in Amerika aan de grond te zetten. Is er voor de FAA reden geweest om een oogje dicht te knijpen om de buitenlandse concurrentie te ondermijnen? Amerika first krijgt ook hierin een bedenkelijk functie. Er is een duidelijke normvervaging gaande in Amerika.
  • Victor Munster

    5 jaar geleden
    Die vliegende doodskisten moeten naar de schroothoop, maar de VS administratie heeft het niet in zich om Boeing de nek om te draaien. Zeker niet met deze president.
  • Freddy van Puymbrouck

    5 jaar geleden
    Er werd vanaf het begin ontkend dat er iets niet klopte aan de software terwijl het duidelijk was dat dit wel het geval was.Er moesten eerst twee crashes gebeuren waarbij vele mensen het leven verloren vooraleer de 737 MAX aan de grond gehouden werd.Ze hebben zichzelf in de voet geschoten en ik mag hopen dat de toestellen aan de grond gehouden worden tot de veiligheid gegarandeerd kan worden!
  • Fons Casteels

    5 jaar geleden
    Karel Tichmann, ik ben er vrij zeker van dat het testvliegtuig dermate was aangepast, dat het falend systeem kon uitgeschakeld worden, indien nodig. En er waren bij de testvluchten niet twee piloten aan boord, maar een heel team van ingenieurs en piloten.
  • Luc Deville

    5 jaar geleden
    Het begint er steeds meer op te lijken dat het management van Boeing volledig doorgeschoten is in de richting van van geld. De veiligheid is blijkbaar ondergeschikt aan winst en nu zou het management misschien zelfs de aandeelhouders op zijn minst misleiden. Zou men er niet beter aan doen om het hele bedrijf tijdelijk onder curatele plaatsen en de verantwoordelijkheid van het management grondig onderzoeken. En de contacten met de FAA in het bijzonder. .