EPA
Volledig scherm
© EPA

Huawei verbieden in Europa zou operatoren 55 miljard euro kosten

Het gebruik van netwerkuitrusting van Chinese bedrijven zoals Huawei verbieden, zou de Europese operatoren tot 55 miljard euro kunnen kosten. Dat blijkt uit een interne nota van hun belangenorganisatie GSMA, die het Franse persagentschap AFP kon inkijken.

3 reacties

  • marc decherf

    5 jaar geleden
    Waarom Huawai verbieden in Europa? 1 Omdat Trump alle Europeanen wil af luisteren. 2 En het zelf wil verkopen in Europa "Kassa Kassa".
  • Geert Minjauw

    5 jaar geleden
    Het Belgische gsm netwerk zou volledig plat liggen... Proximus en Orange draaien op Huawei, Base op ZTE... alle andere apparatuur van vb Ericson moest vervangen worden dit eveneens voor 2G....
  • Radboud Kuypers

    5 jaar geleden
    Waarom Huawai verbieden in Europa? Omdat Trump het wil??
  1. “Ga zelf in Oekraïne vechten!” Hoe parlementslid Marjorie Taylor Greene de Amerikaanse miljardensteun alsnog probeert te saboteren
    PREMIUM
    45

    “Ga zelf in Oekraïne vechten!” Hoe parlements­lid Marjorie Taylor Greene de Amerikaan­se miljarden­steun alsnog probeert te saboteren

    Als alles goed gaat, stemt het Amerikaanse parlement binnen enkele dagen in met nieuwe steun aan Oekraïne. Een pakket van meer dan 60 miljard dollar dat al een halfjaar op goedkeuring wacht. Lukt dat nu eindelijk? Of slagen Trump-gezinde tegenstrevers er toch weer in om de boel te saboteren? Niemand die daar harder voor ijvert dan Marjorie Taylor Greene. Een parlementslid dat campagne voert met een geweer in de aanslag, grossiert in samenzweringstheorieën en collega’s die het voor Oekraïne opnemen toebijt dat ze dan zelf maar moeten gaan vechten.
  2. “Ze zeiden dat ik moest zwijgen, ik werd fysiek bedreigd”: klokkenluiders aan het woord over Boeing tijdens senaatscommissie

    “Ze zeiden dat ik moest zwijgen, ik werd fysiek bedreigd”: klokkenlui­ders aan het woord over Boeing tijdens senaatscom­mis­sie

    In de VS is een speciale senaatscommissie van start gegaan, over vliegtuigbouwer Boeing. Na een reeks incidenten klagen verschillende klokkenluiders dat Boeing het niet zo nauw neemt met de veiligheid, dat ze zelfs problemen in de doofpot proberen te steken. “Ik heb mijn bezorgdheden intern aangekaart, maar ik werd aan de kant geschoven”, vertelt klokkenluider Sam Salehpour. Eind maart kondigde de CEO van Boeing aan dat hij zou opstappen.