Virtueel vakantiesalon met 3D-animatie opent de deuren
101 werken mee aan het virtueel salon en daarbij zitten ook de grote jongens: touroperators zoals Tui en Connections, luchtvaartmaatschappijen zoals Brussels Airlines en Lufthansa, negen cruisemaatschappijen en de toeristische diensten van verschillende regio’s stappen mee in dit project dat zowel mikt op de doorgewinterde wereldreiziger als op de typische strandtoerist.
Eén van de initiatiefnemers van deze virtuele beurs is Etienne De Nil, een Brusselaar die eerder de Brussels Travel Expo opzette. De Nil gelooft meer dan ooit dat technologie de reiswereld zal veranderen: "Ik weet wat het is om een fysiek salon te organiseren, maar met de oplopende kosten voor infrastructuur, veiligheid en personeel biedt een virtuele vakantiebeurs alleen maar voordelen."
"De bezoeker kan gratis inschrijven en kiest zelf welke brochures hij op de virtuele paviljoens downloadt. Wenst die bezoeker meer informatie, dan kan er via Skype of chat rechtstreeks met een touroperator contact worden opgenomen. Voor de exposanten zijn er minder kosten voor de opbouw van informatiestandjes, drukwerk en personeel ter plaatse. Met dit virtueel salon bewijzen we dat we op een duurzame en ecologisch vriendelijke manier de reissector in the picture kunnen zetten."
Zomeraanbod voor 2017
Het virtuele salon loopt vier dagen en mikt op 7.000 tot 10.000 bezoekers. Het initiatief past in een tijdsgeest waarbij potentiële vakantiegangers almaar meer via het internet hun reis boeken. Voor vluchten en hotels gebeurt dat al in ruime mate, nu staat ook de kleine reisagent meer en meer onder druk om mee te gaan in die technologische ommezwaai.
Het virtuele salon mikt voor zijn eerste editie op het zomeraanbod voor 2017, maar hoopt in de toekomst tweemaal per jaar zijn virtuele deuren te kunnen openen.
Meer informatie op: vtlf.be/nl/home