VTM
Volledig scherm
© VTM

Belgisch megaproject start test met gepersonaliseerde reclame

Negen Belgische media- en telecomgroepen onderzoeken of ze hun klantendata met elkaar kunnen delen om advertenties almaar persoonlijker te maken. Dat schrijft De Tijd.

9 reacties

  • Hilde Peeters

    5 jaar geleden
    Als bedrijven geen reclamemeer maken ga je meer betalen dat is de rede dat er reclame is. Voor series shows en films en radio internet te maken.
  • pipo de clown

    5 jaar geleden
    De overvloed aan reklame krijgt een steeds groter averechts effekt. Mensen kopen de reklameprodukten juist niet omwille van de irriterende reklame. Veel grote amerikaanse bedrijven hebben dit beseft en hun reklamebudgetten stevig afgeslankt. Kijkcijfers worden daar minuut per minuut bijgehouden en daaruit bleek dat 97,2% begon te zappen bij reklame.
  • John Stahl

    5 jaar geleden
    Welke reclame? Radio luisteren & TV kijken doe ik al niet meer. Ad-blockers filteren alle rommel uit in mijn web-browser. Het enige wat ik moet doen is, nog eens 10 minuten naar de radio luisteren om terug te bevestigen waarom ik gestopt was. Het lijkt wel alsof sommige reclame door kinderen voor kinderen is gemaakt. Bleh.
  • Benny De Keyzer

    5 jaar geleden
    Wordt mijn abonnement dat goedkoper? Zo niet, kan ik mij uitschrijven voor deze gepersonaliseerde reclame? Ik moet geen reclame, en zeker geen gepersonaliseerde reclame waarvoor ze mijn kijk- en surfgedrag gaan bijhouden!
  • Albert Gysels

    5 jaar geleden
    Dat ze met hun rot reclame nu eens wegblijven. Elke week staat er hier aan de deur wel de een of andere kwistenbiebel van B-Wise of andere maatschappijen te zeveren over energie contracten en dergelijke...kotsbeu ben ik dat! Ik doe mijn contracten wel zelf en beter dan eender welke maatschappij.