Een ouder koppel (71 en 67) kwam in maart 2015 om het leven bij een brutale aanrijding in de Antwerpse wijk Luchtbal. De aanrijder reed liefst 193 km/h waar hij 70 mocht. Hij kreeg in 2017 een effectieve celstraf van drie jaar.
Volledig scherm
Een ouder koppel (71 en 67) kwam in maart 2015 om het leven bij een brutale aanrijding in de Antwerpse wijk Luchtbal. De aanrijder reed liefst 193 km/h waar hij 70 mocht. Hij kreeg in 2017 een effectieve celstraf van drie jaar. © De Roeck

Risico op verkeersongeval groter in Antwerpen dan in Brussel

Tussen 2009 en 2018 is het aantal verkeersongevallen met 21 procent gedaald in het Vlaams en het Waals Gewest, maar de daling bleef beperkt tot 6 procent in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dat meldt het verkeersinstituut Vias.

2 reacties

  • Freddie Lamers

    5 jaar geleden
    Mentaliteit van de mensen moet veranderen. Het lijkt wel of iedereen haast heeft. Sta je voor een stoplicht, toeteren ze al voor je de versnelling ingeschakeld krijgt. Ja, ze hebben het druk. Rij je 50 in de bebouwde kom dan duwen ze je steeds maar op om harder te gaan rijden. Jaja, ze hebben het heel erg druk. Rij je als motorfietsbestuurder netjes 120 op de snelweg, dan vliegen de automobielen voorbij of je stilstaat. Je moest eens weten hoe druk deze mensen het hebben?
  • André Van Laethem

    5 jaar geleden
    Het heeft geen zin om meer beperkingen op te leggen aan auto's.Voetgangers of fietsers letten niet meer op Auto's mogen toch niets meer. Wat men aantoont met die wetten is dat mensen zonder rij opleiding en kinderen nog een grotere zwakke gebruiker worden. Maak campagnes voor voetganger en fietser met koptelefoons dat attent maakt op gevaren van auto's Ongevallen gebeuren meestal door niet opgeleide chauffeurs zonder rijbewijs en zonder rijbewijs.