Nu ook probleem met Boeing Dreamliner: blussysteem van motor faalt
Meerdere Boeing 787 Dreamliners hebben problemen met het blussysteem van de motor. Dat heeft het bedrijf bevestigd in de Britse krant The Guardian.
Het blussysteem faalde "een klein aantal keer", schrijft Boeing in een waarschuwing aan luchtvaartmaatschappijen. Langdurige hoge temperaturen kunnen ervoor zorgen dat de hendel die het blussysteem activeert, vast komt te zitten. De hendel zorgt er ook voor dat de brandstoftoevoer wordt stopgezet om het vuur niet verder te laten verspreiden.
Hoewel Boeing zegt dat het om een klein probleem gaat, hebben meerdere piloten hun zorgen geuit in The Guardian. "Als een motor vlam vat op een trans-Atlantische vlucht en het blussysteem werkt niet, dan moet de piloot minimaal drie uur doorvliegen met een brandende vleugel.”
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft geoordeeld dat het vliegtuig niet aan de grond moet blijven, maar dat luchtvaartmaatschappijen het systeem iedere maand moeten controleren.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM75
Prijsexplosie in supermarkt is voorbij: deze producten werden zelfs goedkoper
-
DPG Media zet “stabiel financieel jaar” neer, maar vreest impact wegvallen krantensubsidies
DPG Media - uitgever van onder meer ‘Het Laatste Nieuws’, ‘De Morgen’ en tal van magazines - heeft vorig jaar iets minder omzet en winst geboekt. Het mediabedrijf zette naar eigen zeggen “een financieel stabiel jaar” neer, maar vreest volgend jaar een stevige impact van de hogere kosten voor de bedeling van kranten en tijdschriften. -
Spaargids.be
Meer spaarrente strikken? Met deze tips loop je je getrouwheidspremie niet mis
In hun strijd om nieuwe klanten te werven en onder druk van de markt, krikten de banken hun spaarrentes de laatste tijd weer regelmatig op. Resideert je spaargeld al enige tijd op dezelfde rekening, bestaat de kans dat je elders inmiddels een interessanter spaartarief hebt gespot. Is het dan slim om je centen meteen over te hevelen? Of zitten er addertjes onder het gras? Spaargids.be vertelt je wat je niet mag ontgaan. -
-
Livios
Vermijd tot 20% rendementsverlies: zo reinig je je zonnepanelen (niet)
-
Zakenman Guido Dumarey over nieuw bod op Van Hool: “Ik wil zeker een derde meer jobs op lange termijn overhouden”
De West-Vlaamse ondernemer Guide Dumarey heeft gisterochtend rond 8 uur samen met ABC, de Amerikaanse verdeler van Van Hool, een nieuw overnamebod uitgebracht op de Lierse busbouwer Van Hool. Hij gaat er prat op dat hij meer jobs zou behouden dan kandidaat-overnemer VDL-Schmitz Cargobull. “Zeker een derde meer jobs op lange termijn”, aldus Dumarey op Radio 1. -
PREMIUM70
Binnenkort eindelijk verhoging van maaltijdcheques van 8 naar 10 euro? Zoveel verschil maakt het voor jou
Worden je maaltijdcheques binnenkort van 8 naar 10 euro verhoogd? Een petitie van de liberale vakbond ACLVB die daarvoor pleit, werd ondertussen al 24.000 keer ondertekend. “Het bedrag van de maaltijdcheques is al sinds 2016 niet meer verhoogd, terwijl voeding in die periode 38% duurder werd.” Maar wat is de kans dat zo’n verhoging er effectief komt? En welk effect zou die hebben op je portefeuille? -
IMF somberder over economische groei in eurozone
-
PREMIUM19
Gedaan met lege rekken: federale regering stemt “historisch” besluit voor supermarktsector
-
PREMIUM24
PORTRET. Ook Marc Van Hool wilde bedrijf van zijn opa overnemen: zelfs Tom Waes en Marc Coucke vertrouwen hem hun centen toe
Marc Van Hool wilde graag een deel van de failliete firma Van Hool overnemen. En ja, dat klinkt zoals het is: ook hij is een lid van de compleet versplinterde familie. Deze telg is geen groentje in het vak, want hij wist al eerder noodlijdende bedrijven - zoals Veritas - uit het slop te trekken. Maar Marc is toch vooral de kleinzoon van Bernard, de oprichter van de busbouwer, en zoon van Paul die zich - met nog twee broers - in 1999 liet uitkopen in het familiebedrijf. Hoe zit dat nu precies? -
PREMIUM
“Paar maanden geleden was er geen vuiltje aan de lucht, dat blijkt nu wel anders”: hoe alle alarmlichten op rood staan voor Paul Gheysens
Het gaat van kwaad naar erger voor Paul Gheysens (70). Om de vele schulden te kunnen betalen, moet zijn bouwbedrijf Ghelamco het komende jaar noodgedwongen gebouwen verkopen. Zelfs zijn eigen auditeur trekt nu aan de noodrem. “Dit is een rode vlag voor Gheysens.” Kan het bedrijf grotere miserie nog vermijden? -
HLN Shop
Op reis met alleen maar handbagage: zo krijg je alles in je koffer zonder te moeten proppen
8 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerPieter Janssens
Jeroen Dekop
Carlo Delille
Harmannus Kruyer
Alex Huyghe