YouTube laat kijkers direct make-up uitproberen via augmented reality
YouTube heeft in samenwerking met MAC Cosmetics een nieuwe functie toegevoegd aan advertenties op het videoplatform. Door middel van augmented reality (AR) kunnen kijkers meteen zien hoe een kleur lipstick hem of haar staat door het product virtueel via de camera op de lippen te smeren.
Zo’n advertentie kan bijvoorbeeld verschijnen bij beautyvloggers, zoals de Nederlandse Nikkie de Jager van NikkieTutorials. De reclames heten AR Beauty Try-On. Bij het zien van de reclame wordt – met toestemming – de selfiecamera geopend en worden de verschillende kleuren in beeld gebracht waaruit gebruikers kunnen kiezen.
Voor nu lijkt het alleen te lukken bij lipsticks, maar volgens YouTube moeten ook oogschaduw en andere cosmetica tevoorschijn komen. Tijdens het uitproberen verschijnt er uiteraard een aankooplink naar het geteste product in beeld.
Elke huidskleur
Volgens YouTube werkt de filter bij elk type huidskleur. Voorlopig gaat het alleen om producten van cosmeticamerk MAC, maar dat worden er in de toekomst waarschijnlijk meer. In een kleinschalige test van techreus Google activeerde dertig procent van de kijkers de filter. Daarna spendeerde dat aantal gemiddeld tachtig seconden in de testomgeving.
We gaan dit waarschijnlijk nog veel meer zien in de toekomst. Facebook en vooral Apple richten zich op AR-technologie. Bij Facebook is het bijvoorbeeld al mogelijk om kledingstukken te passen via de app. Ook kun je via de WannaKicks-app sneakers passen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
7 op de 10 Belgen wassen hun nieuwe kleding niet. Is dat wél nodig?
-
HOROSCOOP. Een stevige dip voor leeuw en hoge werkdruk voor Tweelingen: astrologe Esther voorspelt je week
Elke week onthult astrologe Esther van Heerebeek nu nog diepgaander wat de sterren mogelijk voor jou in petto hebben. Stellen je gezondheid en je geld het goed en welke plottwists staan er je in je carrière of liefde te wachten? Esther geeft voor elk sterrenbeeld een helder overzicht. “Planeet Pluto heeft een gespannen invloed op je, Weegschaal, ook in je relaties.” -
Opvallende trend op sociale media: vrouwen zeggen seks en daten trots vaarwel. “Ik heb zo’n betere mindset”
In plaats van stoppen met drinken, zetten veel vrouwen liever het daten on hold. Dat blijkt uit de nieuwe trend boysober, die nu de ronde doet op sociale media. Het zou dé manier zijn om toxische datinggewoontes aan te pakken. “Het voelt zo bevrijdend”, getuigen vrouwen die het al deden, maar er zijn wel enkele regels. -
-
PREMIUM6
Hoe de klassieke tuinstoel zichzelf heruitvindt
-
HOROSCOOP. Onverwachte kosten voor Leeuw en feestjes voor Boogschutter: astrologe Esther voorspelt je week
Elke week onthult astrologe Esther van Heerebeek nu nog diepgaander wat de sterren mogelijk voor jou in petto hebben. Stellen je gezondheid en je geld het goed en welke plottwists staan er je in je carrière of liefde te wachten? Esther geeft voor elk sterrenbeeld een helder overzicht. “Planeet Mercurius maakt het contact tussen jou en je lover of een goede vriend(in) uitdagend, Schorpioen.” -
Wie een date wil scoren, moet ‘rizz’ hebben. Wat betekent het Engelse woord van het jaar?
Niet situationship of Swiftie, maar rizz is verkozen tot het Engelse woord van het jaar 2023. De term is ontzettend hip in de datingwereld en ook acteur Tom Holland gebruikte het woord al, wat het nog populairder maakte. Maar wat is rizz precies? En hoe helpt het je in de liefde? -
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
-
PREMIUM
Dit staat je te wachten in de komende periode. “We hebben geen zin om met gevoelens bezig te zijn”
-
Freya Poppe en An-Katrien Casselman zijn verliefd op hun Porsches: “De ambitie straalt van die auto af”
Porsche doet al 75 jaar lang harten sneller kloppen. Ook dat van onderneemster Freya Poppe en influencer An-Katrien Casselman. De ambitieuze vrouwen zijn méér dan content met hun Porsches, getuigen ze. “Ik wil nooit meer iets anders.” Al kozen ze qua look wel voor nét iets anders. “Voor mij geen grijze of zelfs blauwe of groene wagen, dat past gewoon niet bij mij.” -
Nederlandse moeder en dochter maken unieke app voor mensen met kanker. “Zo moet je niet continu vragen: ‘Hoe gaat het?’”
De Nederlandse Pien de Ruig (60) kreeg tot drie keer toe de diagnose borstkanker. Zo ontstond het idee voor Stamps, een app waarmee zieke mensen hun vrienden en familie op de hoogte kunnen houden van hun toestand. Ook beschikbaar in ons land, maar hoe werkt het juist? “Het was de ideale manier van zelfreflectie.” -
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer