BELGA
Volledig scherm
© BELGA

Nestlé zet Nutri-Score op alle eigen producten in Europa

Nestlé gaat de Nutri-Score invoeren voor al de producten die het bedrijf verkoopt in Europa. Dat heeft de Zwitserse voedingsgigant vandaag laten weten. De uitrol van het label zal twee jaar duren en beginnen in landen die de Nutri-Score al hanteren, zoals België. Nestlé verdeelt onder meer de merken Nestea, KitKat, Buitoni en Nesquik.

6 reacties

  • Paul De Mol

    5 jaar geleden
    Veel gebabbel over een score. Maar geen uitleg over wat die score betekent, waarop ze gebaseerd is, wie ze toekent, enz. Lijkt mij alleen weer een zoveelste marketing tool.
  • Jan Dekoninck

    5 jaar geleden
    De nutriscore , doodgeknuffeld .... hoe lang nog voor de normen in de nutri score zich gaan plooien naar de wensen van de voedingsgiganten? Voor mij is alles bij Nestle rood ,bottomline voor gezond voeding is "niet industrieel bewerkt " dat kan Nestlé nooit ...
  • Ka Ka

    5 jaar geleden
    Heeft er iemand enig idee wat dat zelfs betekend die score? Wat heeft een B dan bv dat een C niet heeft?
  • giselle Slegers

    5 jaar geleden
    Is dat niet bijna allemaal rood dan?
  • Gerrit Pletinck

    5 jaar geleden
    Ik let al niet meer op die nutri-score. Als je pizza, diepvriesfrieten en cola als gezond beschouwd, en olijfolie als ongezond, dan klopt het waardesysteem niet.