Renault was het populairste automerk.
Volledig scherm
Renault was het populairste automerk. © photo_news

In één maand 11 procent minder nieuwe auto's ingeschreven

AutonieuwsIn juni zijn in ons land 50.044 nieuwe personenauto's ingeschreven. Dat zijn er 10,97 pct minder dan in juni vorig jaar, met toen 56.211 nieuwe inschrijvingen. Voor de eerste jaarhelft betekent 310.488 nieuwe auto's een daling van 6,3 pct ten opzichte van de eerste helft van 2018. Dat melden de federale overheidsdienst Mobiliteit en sectororganisatie Febiac.

22 reacties

  • Jan Verstrepen

    5 jaar geleden
    Met zulke onzekerheid is het beter te houden wat je hebt, de terugval zal duizenden goede jobs kosten maar dat willen de politici . Elektrische auto's goed en waar gaan ze de stroom halen?? Er is nu al geen voldoende aanbod meer en hoe gaan ze die opwekken nu kernenergie ook niet meer kan?????
  • Geert Tamsyn

    5 jaar geleden
    Logisch uitdoofscenario van de brandstofwagen, de ganse auto-industrie investeert nu in elektrische auto’s, tot spijt van wie ‘t benijdt.
  • Cindy Velez Gutierrez

    5 jaar geleden
    Alles moeten deze politiekers kapot krijgen. De reden waarom mensen een afwachtende houding aannemen ivm het kopen van een wagen is omdat ze niet meer weten waar ze met deze serieuze investering staan met hun lage emissie zones zever, en extra toeslagen op diesel en benzine. Men heeft geen serieus werkend alternatief dat op punt staat. Maar het burger pesten gaat niettemin door. Walgelijk is het gewoon. Wegentax betalen en nergens meer mogen komen met je wagen. Tenzij je extra betaald.
  • Ghijs Elvan

    5 jaar geleden
    Euro 6d-temp diesel motoren, die vanaf 01/20/2020 slagen in de RDE praktijktest, zullen gelijkgesteld worden met euro 6d motoren. Deze motoren mogen ook na september 2027 onbeperkt binnen in de lage emissiezones. De nieuwste BMW, Mercedes, Audi, Volvo, ... euro 6d-temp diesels, gaan sowieso slagen in deze test want hun NOx uitstoot ligt onder de toegelaten norm. Bijv. BMW 520d NOx (RDE praktijkt test) ligt op 10-16 mg/km. De toegelaten norm voor de praktijktest ligt op 168 mg/km.
  • Anoniem

    5 jaar geleden
    @Thomas Lambaerts ,juist ,Mazda is volop aan deze techniek bezig ,de compressie van deze motoren ligt tussen die van benzine en diesel en verbruik zou zelfs bij 3 litertjes liggen en wat vooral is ,de CO2 zou te verwaarlozen zijn ,dus dikke concurrent voor de E wagen.Zo 'n wagens is noodzaak of er gaan veel te voet kunnen gaan in de toekomst ,de E wagens is gewoon veel te duur en niet iedereen kan die betalen ,nog te zwijgen over laden (lange tijd) en grondstoffen tekort