Beeld ter illustratie, Voeren.
Volledig scherm
Beeld ter illustratie, Voeren. © vincent duterne / photonews

Mobiscore moet al voor 21 Vlaamse gemeentebesturen op de schop

binnenlandAl 21 Vlaamse gemeentebesturen hebben een motie ondertekend waarin ze bij de Vlaamse overheid aandringen op meer steun voor plattelandsgemeenten. De gemeenten eisen daarin ook dat de Mobiscore - een recent gelanceerde tool om te berekenen hoe duurzaam een woning is gelegen - wordt afgevoerd. 

13 reacties

  • Guido Backers

    5 jaar geleden
    De mobiscore hangt af van je manier van leven en niet van de plaats waar je woont. Men wil ons allemaal ophokken als kippen in een batterij. Kwestie van meer legkippen (belastingbetalers) per m² te hebben en bouwpromotoren te plezieren. Zo doorzichtig.
  • PETER PERMENTIER

    5 jaar geleden
    De Mobiscore van de dorpen en steden is ontwikkeld volgens mij zeker door clubje zogezegde met kennis van zaken maar onkundige personen, en verder heeft dit veel geld gekost en nu nog aan diegene die er de dupe van gaan van worden, en dan nog bij sociaal onbemiddeld zijn, wie dit heeft goedgekeurd die leven ook in een glazen toren, ik zou zeggen afvoeren dit clubje en studie bureel kost ons alleen maar belasting en dan nog op lange termijn. Het wordt tijd dat de ministers eens leren nadenken ove
  • Patrick Peeters

    5 jaar geleden
    Die mobiscore lijkt inderdaad op niets. Je moet echt in de stad wonen om goed te scoren. Ikzelf had een 5,5 en heb alle voorzieningen binnen handbereik. Er zit echt geen logica in.
  • Paul Frederickx

    5 jaar geleden
    Ik hoop echt dat er nog meer Vlaamse gemeenten opkomen voor hun eigen burgers. Ik raad alle gemeenten aan om mee te protesteren met de gemeente glabbeek tegen de mobiscore. Volgens mij zitten er heel wat onregelmatigheden in bij het bepalen van de mobiscore, vandaar dat ze waardeloos is.
  • Otto-Jan Rongewaard

    5 jaar geleden
    Uiteraard is wonen op het platteland minder duurzaam. Voor alle verplaatsingen moet de auto of minstens het openbaar vervoer aangesproken worden. Dat verplaatsingen per auto niet duurzaam zijn is duidelijk. Voor de plattelandsbewoners moeten ook nog bussen worden ingezet die dankzij de lintbebouwing om de 100 m een halte hebben. En dit alles omdat mensen in het groen willen wonen. Groen dat ze dan bij het intrekken in de woning onmiddellijk kappen om een kunstgrasgazon aan te leggen.