Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © NMBS

Tevredenheid treinreizigers het hoogst sinds 2015

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd.

7 reacties

  • pipo de clown

    5 jaar geleden
    Ieder bedrijf met 33% ontevreden klanten kan binnen een jaar zijn deuren sluiten. Dit is een heel erg slechte score voor een bedrijf dat het juist hoofdzakelijk van dienstverlening moet hebben. Niet alleen vervanging van de gehele top maar ook van alle bestuurders want zij moe(s)ten toezien op een goed beleid en zijn dus ook medeverantwoordelijk voor deze slechte cijfers.
  • Jenny Wuyts

    5 jaar geleden
    6u over gedaan van disneyland parijs met thalys 1u vertraging.... tot thuis. 2x moeten overstappen...eerst defect dan wegens ongeval in brugge...hadden beter met auto gereden ...kindjes hadden dan nog kunnen slapen. Voor mij nooit meer ...lang leve de auto
  • Jef Lois

    5 jaar geleden
    En we geloven ook dat het morgen kerstmis is !
  • Charel Degroote

    5 jaar geleden
    Alles hangt af van de gebruikte methode en van wie er geïnterviewd wordt. Misschien interessant om dat eens te onderzoeken. Als gedwongen "trouwe" reiziger heb ik zo'n enquête nog nooit van ver of dichtbij gezien en aan het gemopper en gezocht van mijn medereizigers te horen vraag ik me af wie die 66% tevreden reizigers zijn. Misschien hanteert de NMBS dezelfde methode als die waarmee ze de treinen op tijd probeert te doen rijden?
  • CV DL

    5 jaar geleden
    Ik geloof er niet teveel van