De linkervleugel van het Easyjet-toestel raakte de achterkant van het KLM-vliegtuig.
Volledig scherm
De linkervleugel van het Easyjet-toestel raakte de achterkant van het KLM-vliegtuig. © twitter Jye Sandiford

Twee vliegtuigen botsen bij taxiën op Schiphol

UPDATEEen toestel van lagekostenmaatschappij EasyJet is vanmorgen op de Nederlandse luchthaven Schiphol tijdens het taxiën vanaf de parkeerplek in botsing gekomen met een Boeing 737-800 van KLM. Beide vliegtuigen zijn daardoor beschadigd geraakt. Dat heeft een woordvoerder van Schiphol, de grootste Nederlandse luchthaven nabij Amsterdam, aan onze collega's van AD.nl bevestigd.

15 reacties

  • Mohamed Kabbal

    5 jaar geleden
    @Jean Pierre Van den Berghe, niet reageren als ge iets niet weet, vraag het dan. Een pushback is juist nodig aangezien de piloot of boordcommandant achterom niets kan zien. De pushback kan alles zien aangezien hij laag onder het vliegtuig een goed overzicht heeft. Dit is gewoon een spijtig ongeluk.
  • Hans Cleyman

    5 jaar geleden
    Glaasje op!Laat je rijden!!
  • Jean Flurkistan

    5 jaar geleden
    Boordcommandant is altijd verantwoordelijk. Hij is in contact met de pushback en kan remmen als het moet.
  • Jurgen Meurs

    5 jaar geleden
    Bij Ryanair zouden ze gezegd "wat tape erover en het lukt nog wel'
  • Roger Sartet

    5 jaar geleden
    Er zijn wel degelijk vliegtuigen die zelfstandig achteruit kunnen rijden ...een c130 kan dat perfect . Een pushhback heeft een vliegtuig steeds nodig om vanuit zijn standplaats te worden geduwd.