Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Aanvragen voor Vlaamse roetfilterpremie drogen op: dit is waarom

In de eerste helft van dit jaar zijn er amper 10 aanvragen ingediend voor een Vlaamse roetfilterpremie. In 2018 werden nog 174 aanvragen ingediend en in 2017 zelfs 1.818. De evolutie heeft te maken met de toegang tot een lage-emissiezone. Dat blijkt uit informatie van het Departement Omgeving die Belga heeft opgevraagd.

6 reacties

  • Geert Landsman

    5 jaar geleden
    Het is een smerige belasting van NVa. Want schepen en vliegtuigen mogen er wel in en betalen niet eens belastingen. Rotzakken!
  • pipo de clown

    5 jaar geleden
    Let nu eens op wat er in stadscentrums in de grote steden momenteel aan het gebeuren is, het aantal shoppers is drastisch aan het dalen, winkels zijn hierdoor genoodzaakt te stoppen of te verhuizen naar de shoppingcentra's die doorgaans aan de rand van de steden liggen. Pita, pizza, kebabzaken en nachtwinkels schieten als paddestoelen uit de grond op deze vrijgekomen plekken en het nachtlawaai neemt in hoge mate toe.
  • Serge Aernoudt

    5 jaar geleden
    Dan niet komen klagen dat er klanten wegblijven uit die steden hé.
  • rik lagrou

    5 jaar geleden
    Moest men controleren hoeveel zonder roetfilter mag 10%van deze wagens aan de kant blijven
  • Jos Spriet-Dewaele

    5 jaar geleden
    Mij zien ze niet meer in Antwerpen of Gent al mag ik zonder roetfilter er in Maar ik hou niet van pestgedrag zoals deze steden die invoeren en geen alternatieven. In Rijsel zijn er ook superketens en die zijn direct aan het station terwijl dit station heel gemakkelijk bereikbaar is vanuit Kortrijk. Terwijl Sluis ook heel gemakkelijk te bereiken is via de nieuwe autoweg