Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © photo_news

NMBS en Infrabel in de clinch: vrees voor jaar spoorhinder door geplande spoorwerken

Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant, schrijven de kranten van Mediahuis vandaag.

38 reacties

  • johan vankeirs

    5 jaar geleden
    Ik weet dat onze spoorwegen het nog stukken beter doen dan vele andere landen.Aan de organisatie kan altijd gewerkt worden idem voor de politiek..
  • Chris Devlaeminck

    5 jaar geleden
    Sporen en wissels verslijten. Die moeten nu eenmaal vernieuwd worden. Bij de NMBS doen ze aan navelstaren en leven ze in ivoren torens. Wat willen ze? Dat er ontsporingen gebeuren? Sommige sporen zijn nu al op bepaalde plaatsen meer dan aan vervanging toe.
  • Dieter pardon

    5 jaar geleden
    Natuurlijk. Coördinatie orgaan waar weer wat zitjes verdeeld kunnen worden voor extra zitpenningen...
  • Koen Vercammen

    5 jaar geleden
    Bericht aan de NMBS : ik ben het als reiziger meer dan beu dat jullie alles doen om de schuld af te schuiven op een ander, zelfs in wat jullie omroepen doen jullie dit. Jullie zijn heilig en doen zelf nooit niets verkeerd als je al jullie berichtgevingen moet geloven nochtans liep het 10 jaar geleden, toen alles nog NMBS was, veel slechter dan nu
  • Dave Janssens

    5 jaar geleden
    Dat was dan vroeger één en hetzelfde bedrijf he, waar infrabel vandaag op z'n minst zusterbedrijf zou moeten genoemd worden. Maar kom, een schoolvoorbeeld in de praktijk voor diegenen die nog steeds niet doorhebben dat splitsen om te splitsen niets dan ellende en inefficiëntie voortbrengt! En neen Theo Van Hoof, de EU heeft daar helemaal NIETS aan te zeggen.