Essentiel Antwerp brengt Pride-collectie uit met Jani en Jitske Van de Veire als gezichten
De wereldwijde ‘Pride-maand’ mag dan voorbij zijn, de Antwerp Pride vindt pas volgende week plaats en Amsterdam is dan weer dit weekend aan de beurt. Modemerken zetten zich maar wat graag in voor het initiatief, waaronder ook Essentiel Antwerp dat onder meer Jani en Jitske Van de Veire als gezichten strikte.
Eerder schreven we trouwens al eens uitgebreid over de Pride-collecties van modemerken, met toen als conclusie volgens een medewerker van Çavaria dat als merken (een deel van) de opbrengst aan een goed doel (LGBT-organistatie) schenken en ze in het bedrijf ook een beleid hebben waar aandacht is voor inclusie op de werkvloer, het een lovenswaardig initiatief is.
Dat is bij Essentiel Antwerp alvast het geval. “Bij mijn merk leven we volgens de slogan: Love is Essentiel”, legt Inge Onsea, oprichtster van het label, uit. “Ik heb altijd een sterke betrokkenheid bij de LGBTQ+-gemeenschap gevoeld, dus deze samenwerking is essentieel voor mij. Liefde is een cruciaal onderdeel van ons leven. Tussen vrienden, tussen families, tussen koppels. En die relaties kunnen homoseksueel, lesbisch, biseksueel, transseksueel, interseksueel of heteroseksueel zijn. We hebben alle spectra van de regenboog om te ontdekken. Iedereen moet vrij zijn om lief te hebben. Wie ze willen, hoe ze willen en vooral, zonder enige vorm van discriminatie of oordeel van anderen. Dat is de boodschap die we willen overbrengen met onze kleurrijke T-shirts.” Alle opbrengst van de verkochte T-shirts met quotes op als ‘Queer as fuck’ of ‘Gay as a pony’ gaan bovendien naar de organisatie van de Antwerp Pride en alle vrijwilligers op de parade krijgen een shirt uit de collectie.
Lees verder onder de foto.
Ook Eastpak schenkt een deel van de opbrengst van hun tasjes met regenbooghengsels aan ILGA World (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association) net als ook Primark in één keer € 175.000 schenkt aan diezelfde organisatie. Het moederbedrijf van Kipling, VF Corporation, is dan weer uitgeroepen tot een van de beste werkplaatsen voor leden van de LGBTQI+ community. Het bedrijf haalde voor het derde jaar op een rij een perfecte score van 100 punten in de 2019 Corporate Equality Index, uitgevoerd door de Human Rights Campaign Foundation. Ook zij brachten een Pride-collectie uit waarbij ze enkele oude modellen voorzagen van regenboogaccenten.
“VF is bijzonder trots om voor het derde achtereenvolgende jaar een score van 100 te behalen op de CEI”, aldus Anita Graham, Vice President en Chief Human Resources Officer voor VF. “We koesteren een cultuur die prioriteit geeft aan een inclusieve werkplek waar iedereen wordt gewaardeerd om wie ze precies zijn en hun unieke bijdrage aan ons bedrijf.”
Lees verder onder de foto.
Esprit lanceerde dan weer een collectie in samenwerking met het designduo Craig & Karl. Zij doneren 12.500 maaltijden aan dakloze LGBTQ+-jongeren via het Ali Forney Center in New York. Ze kozen bovendien ook enkel voor transgender-, lesbische en biseksuele modellen voor hun campagnebeelden om de uiting van diversiteit kracht bij te zetten.
Bij het jeanslabel Levi’s werkten ze dan weer net als vorig jaar voor de campagnebeelden voor België samen met de Gentenaren Lars Lagaisse en Timo Delorge van Kaart Blanche en schenken 100% van de netto-opbrengst van de collectie aan organisatie OutRight Action International.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
‘Scalp picking’ is het nieuwe ‘pimple popping’. Is dat wel een goed idee? “Mensen met psoriasis: opgelet”
-
Jobat
Hoe herken je een toxische baas en wat doe je ertegen? “Hij zal altijd druk bezig lijken, maar toch ook micromanagen”
Welzijn op het werk krijgt vandaag meer aandacht dan ooit. Experts moedigen je aan om kritisch na te denken over je leidinggevende en op te komen voor jezelf en je team. Goed leiderschap is dan ook van cruciaal belang voor de prestaties die je levert en hoe je je voelt op de werkvloer. Maar wat kan je als medewerker doen als jouw leidinggevende je belemmert om goed – en graag – te werken? Welzijnsmanager Elisabeth Van Steendam legt het Jobat.be uit. -
Is dit echt het ideale tijdstip om te smeren? Huidexpert: “Extra hydrateren is dan belangrijk”
Wakker worden met een gezonde, stralende en egale huid? Dan haal je jouw skincareproducten best ‘s avonds uit de kast. “Tussen deze twee uren is ideaal”, zegt huidexpert Julie Wuytens. “Want dan verliest je huid meer vocht.” Dermatologe Griet Voet neemt de tip onder de loep, maar nuanceert: “Elk huidtype is anders en heeft andere noden.” Maar wanneer smeer je dan best? -
-
PREMIUM3
PORTRET. De koning van de kleuren, patronen en borduursels stopt ermee. Dries Van Noten (65): van kleermakerszoon tot miljonair
-
NINA lanceert Moederdagcollectie met Bel&Bo: dit zijn de favorieten van de mode-experts. “Roze is de nieuwe ‘neutral’”
Vanaf vandaag ligt de nieuwe collectie van NINA en Bel&Bo in de rekken. Verwacht je aan zachte pastelkleuren en romantische silhouetten, mooi op tijd voor warmere dagen en Moederdag. NINA-moderedacteur David Devriendt en drie experts uit de Belgische modeketen tippen hun favoriete stuk: “Die snit is flatterend voor elk figuur.” -
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
Aan designertassen en -kleding hangt een stevig prijskaartje. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt en die boomt. Vooral het merk van de zopas overleden designer Roberto Cavalli valt nu in de smaak. Maar hoe en waar scoor je zijn items? Fashionista, modejournaliste én vintagejunkie Tiany Kiriloff deelt haar beste tips: “Pas op met platformen zoals Vinted.” -
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
-
Mijnenergie
EnergyVision introduceert gratis zonnepanelen met goedkoper stroomcontract: een interessante formule?
-
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
“Als je deze vier dingen doet, zal je eruitzien als een model.” Op TikTok doet een dubieuze trend de ronde: looksmaxxing. Daarbij delen jongemannen tips om hun uiterlijk te verbeteren. Ze spreken over geheime technieken zoals mewing, maar krijg je daar echt een strakkere kaaklijn van? En hoe onschuldig is deze hype? Esthetisch arts An De Cuyper reageert: “Je kan je kaakspieren trainen zoals elke andere spier.” -
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerRonny Martin