anp
Volledig scherm
PREMIUM
© anp

Wat er aan de hand is bij Booking.com? “Je denkt bij een hip ict-bedrijf te gaan werken, maar het is één grote chaos”

De afgelopen maanden sprak de Volkskrant met vijftien (oud-)werknemers van de gigantische ict-afdeling van internetbedrijf Booking.com. Het bedrijf heeft de gevolgen van de hypersnelle groei niet in de hand en de waardering onder werknemers is extreem laag. “Dit bedrijf is een burn-outmachine.”

5 reacties

  • Patrick Vandeputte

    5 jaar geleden
    William, waarom zou Booking jou moeten terugbetalen? Zij zijn niet meer dan een "doorgeefluik" tussen jou en de verhuurder. Werknemers die depri worden of een burn-out krijgen omdat ze moeten werken met systemen die niet naar hun normen zijn maar wel degelijk zijn voor de behoeften van het bedrijf. Hoe bestaat het. een werknemer past zich aan aan het bedrijf en niet omgekeerd. Als je daar niet mee om kan, moet je van bedrijf veranderen en niet zeuren.
  • Erik Woeter

    5 jaar geleden
    Depri worden omdat je je moet aanpassen aan de oude programmeertaal die het bedrijf gebruikt EN voldoende goed is voor wat het bedrijf nodig heeft. Ongepast personeel dat ze er in dienst nemen. HR mensen, herzie je procedures.
  • Ivan Willems

    5 jaar geleden
    Het is niet alles goud dat blinkt.
  • Jean Flurkistan

    5 jaar geleden
    Ik kijk altijd naar Booking.com om een hotel te vinden. Reserveren doe ik altijd rechtstreeks met het gekozen hotel. Brengt meestal tot 15% korting op.
  • William Willems

    5 jaar geleden
    Ik boekte een appartement in Keszthely (Hongarije) met quotering 9,1/10. Daar aangekomen, kwam ik terecht in een ondermaats afgeleefd appartement. De sleutel direct teruggegeven en een andere bestemming gezocht. De klacht werd beantwoord met een standaard zinnetje, en ik wacht nog steeds op terugbetaling. Booking.com heeft sindsdien afgedaan voor mij.