Beeld ter illustratie, AliExpress.
Volledig scherm
Beeld ter illustratie, AliExpress. © ANP XTRA

Test-Aankoop waarschuwt consumenten voor Chinese webwinkels zoals AliExpress en Wish

ConsumentenDe consumentenorganisatie Test-Aankoop ontvangt almaar meer klachten van klanten die iets bestelden bij Chinese webwinkels, zoals AliExpress en Wish. Uit een onderzoek van de organisatie, waarover De Standaard vandaag bericht, blijkt dat er verschillende problemen en risico’s opduiken. 

158 reacties

  • Jurgen De doncker

    4 jaar geleden
    Tuurlijk zijn de meeste dingen fake maar als je 1/10 de prijs moet betalen voor praktisch hetzelfde. Who cares. Alles komt nu al bijna China of Japan..
  • lars vandenberge

    5 jaar geleden
    Geen problemen met 21% btw of invoerrechten wel met de schandalig hoge "inklaringskosten" van Bpost van minstens 20€ per zending. De consument staat met zijn rug tegen de muur. Dat Testaankoop dit machtsmisbruik van Bpost eens onderzoekt.
  • Melisa Verminck

    5 jaar geleden
    Vooraleer je iets besteld moet je altijd goed de reviews lezen! Ik heb al vaak op Ali-express diverse zaken besteld en nooit problemen gehad. Wanneer mijn product niet geleverd werd, kreeg ik telkens mijn geld terug gestort door de website zelf.
  • Pedro Dejaeghere

    5 jaar geleden
    Zelden problemen mee. Laatste bestelling na twee weken goed geleverd thuis
  • Luc Lepoudre

    5 jaar geleden
    Gisteren de anti-propaganda gezien in het journaal. Mijn dochter is al jaren een enthousiaste klant van de Chinese verkoopsites. Je moet wel gewoon de voorwaarden kennen en niet de onnozele Toon spelen.