Influencer onder vuur door ‘mooie foto’s’ van haar motorongeluk
De Amerikaanse lifestyle-blogger Tiffany Mitchell wordt beticht van het ensceneren van een motorongeluk voor een fotoshoot. De influencer zelf ontkent, maar wordt desondanks bedolven onder negatieve reacties.
Tiffany Mitchell, die op Instagram meer dan 211.000 volgers heeft, deelde drie weken geleden foto’s van zichzelf vlak voor en net na een motorongeluk. Een bevriende fotograaf had de foto’s gemaakt; zij reed naast haar en was haar aan het fotograferen, óók toen ze op de grond belandde. Op de ene foto is te zien hoe iemand anders haar helpt, op de andere ligt ze op de grond met vrij prominent een flesje mineraalwater in beeld, met het merk goed zichtbaar.
Bij het inmiddels verwijderde bericht legde Mitchell uitgebreid uit wat er was gebeurd. Het was ‘onwerkelijk’, vreemden hielpen haar opstaan en ze werd gecontroleerd door ambulancepersoneel. Daarna brachten de mensen die haar hadden geholpen haar naar huis en ze maakten er nog een gezellige avond van. Ook schreef ze dat ze drie jaar geleden een partner had verloren in een motorongeluk, dus ze was erg onder de indruk van wat haar was overkomen. “Ik rust en mijn arm moet herstellen, en @ianwhitetattoos moet misschien mijn bloementattoo bijwerken, maar ik voel me al beter", schreef ze onder meer.
In eerste instantie kreeg Mitchell veel beterschapswensen van haar volgers, maar later kwam de kritiek op gang. Waarom zou je doorgaan met fotograferen als een vriendin een ongeluk krijgt? En waarom zou je die foto’s vervolgens delen?
“Het zal vast ontzettend eng geweest zijn en ik ben blij dat je oké bent, maar als mijn vriendin zou blijven fotografen terwijl ik bijna buiten bewustzijn op de straat lig, zou ik woest zijn. Ik hou van jouw foto’s maar het is een beetje raar om deze te delen”, schrijft iemand volgens Buzzfeed. Een ander: “Waarom reageren mensen hierop alsof het volkomen normaal is?”
Steeds meer mensen zetten vraagtekens bij de post. Die fles mineraalwater, was dat soms een sponsormomentje? En dan die tag van de tatoeëerder? Anderen betichten de influencer zelfs van het opzettelijk poseren voor de fotograaf.
Gisteren sloeg Mitchell terug. “Niets hiervan is in scène gezet. Ik ben verdrietig dat mensen het zo zien, het is echt niet zo”, reageert ze. “Ik wist niet dat ze die foto’s nam, maar ik was achteraf dankbaar dat ze zo’n intens moment heeft vastgelegd.”
Ook is er volgens haar geen sprake van een sponsordeal met het waterbedrijf. Smartwater heeft aan Buzzfeed ook laten weten dat zij geen partnerschap hebben met de influencer. “Ik zou nooit zo'n belangrijk en persoonlijk verhaal gebruiken voor een campagne. Ik heb alles gedaan met een goede intentie”, zegt Mitchell. “Het water is aan mij gegeven terwijl ik aan het bijkomen was.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
-
PREMIUM
Bloggers, vloggers en instagrammers zijn big business: reclamebedrijf lijft leger van 40.000 'influencers' in
Influencers zijn dé reclamemakers van vandaag en dus gegeerd wild. In Nederland heeft MediaMonks, een grote speler in advertising en pr, een leger van 40.000 van die bloggers, vloggers en instagrammers ingelijfd. Schets van een sector die big business geworden is, maar moet waken over z'n geloofwaardigheid. -
Macron pleit voor grotere investeringen in Europese defensie: “Anders dreigt Europa dood te gaan”
De Franse president Emmanuel Macron (46) heeft tijdens een toespraak gewaarschuwd voor het verval van Europa. Volgens Macron is het continent “sterfelijk” en dreigt het ingesloten te worden door andere grootmachten. “Er is een immens risico dat we binnen tien jaar verzwakt zijn”, klinkt het. -
-
4
Rusland zal deze zomer op onverwachte plaatsen toeslaan, waarschuwt Oekraïne
-
PREMIUM5
PORTRET. De Moulin Rouge: ooit berucht voor de blote danseressen, met koning Leopold II als klant, tot icoon zonder wieken
De Eiffeltoren staat er nog. En de Seine stroomt nog steeds onder de Pont des Arts. Maar de wieken van de Moulin Rouge liggen tegen de grond. Sinds vannacht is het aangezicht van Parijs geschonden. Maar hoe kwam die rode molen daar in de eerste plaats op dat dak? Hoe extravagant was de plek met de vele spiegels waar ooit een olifant in de tuin leefde? Portret van een iconisch cabaret. -
New Yorkse student verdient 65.000 euro aan het doorverkopen van... restaurantreserveringen
Je kunt als student een bijbaan hebben in een restaurant, maar de Amerikaanse Alex Eisler zag een veel lucratievere job in de horeca. Hij reserveert tafeltjes in populaire restaurants in New York en verkoopt die door. Zo verdiende hij afgelopen jaar 65.000 euro. -
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
-
PREMIUM5
Zijn vrouw kostte hem 47.000 euro per maand. Nu zit Poetins vice-defensieminister in de cel
-
Verrassingsverloving van 2 influencers blijkt grote marketingstunt te zijn
De zomer is vandaag aangebroken. Dat betekent dat je binnenkort waarschijnlijk een heleboel foto’s van trouwfeesten en huwelijksaanzoeken ziet passeren. Ook Instagramster Marissa Casey Fuchs geeft haar volgers een inkijk in haar verloving. In een mum van tijd gingen haar posts viraal, maar nu blijkt dat het aanzoek doorgestoken kaart is. -
Zo’n 160 grienden gestrand aan westkust Australië
In het westen van Australië zijn naar schatting 160 grienden gestrand. Er is een operatie op touw gezet om de dieren te redden. De grienden zijn op of vlak voor een strand beland bij Marybrook, circa 180 kilometer ten zuiden van Perth in deelstaat West-Australië. Een aantal is snel doodgegaan en er zijn er die stervende zijn. -
Style
Ook markt van Belgische influencers boomt: “Veel meer dan een foto met reclame”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer