Zalando experimenteert met tweedehandswinkels
Om een steentje bij te dragen aan het milieu, heeft internetgigant Zalando een tweedehandswinkel geopend waar ze onverkochte en gedragen kleren verkopen. Voorlopig vindt het experiment nog enkel plaats in thuisland Duitsland.
De Duitse online kledingwinkel heeft in het Alexa-winkelcentrum in Berlijn ‘Zircle’ geopend, dat meldt Retail Detail. ‘Zircle’ is een tweedehandswinkel waar goed bewaarde vrouwenkleding wordt verkocht, aan spotprijsjes tussen € 3 en € 7.
Zalando wil hiermee proberen bijdragen aan een circulaire modecyclus waarbij geen kleding moet vernietigd worden of althans weggegooid. Een wereldwijd probleem waar zij als gigant natuurlijk zelf sterk mee voor zorgen.
Voor Zalando is het ondertussen al hun tweede initiatief om gedragen kleren te doen verder leven. In Duitsland lanceerden ze eerder ook al de app Zalando Wardrobe, waarop klanten zelf tweedehandskleren kunnen verkopen. Met ‘Zircle’ is dat overigens niet de bedoeling en kunnen consumenten geen eigen kleren binnenbrengen. Of de initiatieven ook naar onze contreien komen, is voorlopig nog niet bekendgemaakt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Kan ‘face taping’ echt rimpels verhelpen? Beautyredactrice: “Smeer ruim op voorhand een hydraterende crème”
-
Mijnenergie
Uitsteltermijn plaatsing digitale meter bijna ten einde: is vrees voor factuurshock terecht?
De uitsteltermijn voor de plaatsing van de digitale meter loopt bijna af. Wie tussen 2009 en 2021 zonnepanelen heeft geïnstalleerd, kan die meter nog tot 31 december van dit jaar tijdelijk weigeren. Veel consumenten vrezen dat het einde van die uitsteltermijn meteen ook een stevige opstoot op de energiefactuur met zich zal meebrengen. Mijnenergie.be ging na of die angst gerechtvaardigd is. -
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
-
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
-
PREMIUM
Droog, krullend, fijn of dik haar? Dit is de ultieme haargids voor elk haartype. “Gebruik twee borstels”
Haren wassen, hoe moeilijk kan het zijn? Shampoo, conditioner en klaar. Toch klopt dat niet helemaal. Afhankelijk van je haartype kunnen kleine aanpassingen je helpen om het allerbeste uit je kapsel te halen. Dankzij deze haargids wordt every day een good hair day. “Heb je steil haar en had je graag meer body? Een zeezoutspray is ideaal voor meer textuur.” -
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
Het voetenwerk ziet er deze lente weer uit zoals begin de jaren 2000: superplat en een tikje truttig. Welkom terug aan de ballerina. Mét strikje, gesp of Swarovski-kristal, maar bovenal met te dunne zool, voetschimmels en spierproblemen. “Alles komt terug, maar sommige dingen toch beter niet”, zeggen podologen. -
Een mode-icoon op 102-jarige leeftijd, doet iemand het Iris Apfel ooit nog na? Zo zag haar extreme garderobe eruit
-
Amper 7 euro en prachtig bij mensen met deze kleur ogen: burgundy mascara is nu superpopulair
-
Dankzij Beyoncé leeft de cowboylook meer dan ooit, hoe draag je die zelf? “De trend is nooit weggeweest”
Kunnen we ons voorbereiden op een zomer vol cowboyboots en yeehas? De cowboystijl verovert het straatbeeld. Sinds de release van Beyoncés nieuwste album is het aantal zoekopdrachten naar ‘cowboyhoed’ zelfs met 212,5 procent gestegen. Moderedacteur David Devriendt legt uit hoe je de trend toepast in je eigen kleerkast. -
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
Jobat
Hoe herken je een toxische baas en wat doe je ertegen? “Hij zal altijd druk bezig lijken, maar toch ook micromanagen”
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageergino pappyn