© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

© Natacha Peeters

thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Leerlingen Middenschool ontsnappen uit escape room

De leraren van de Middenschool zijn vorig jaar reeds gestart met innovatief te werken. Door deze vernieuwende onderwijsmethode worden de leerlingen eigenaar van hun eigen leerproces. Ze plannen zelf hun werk met behulp van studiewijzers. Ze worden gecoacht om zelfsturend aan de slag te gaan en leren verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen studieresultaten.

Natacha Peeters

Door gebruik te maken van co-teaching (2 leraren voor de klas) worden de leerlingen gestimuleerd om hun leervaardigheden en talenten maximaal te ontplooien.

Aan de hand van verschillende QR-codes werden de leerlingen, tijdens deze eerste schooldag, wegwijs gemaakt in de school. Ze werden uitgedaagd om een mysterie op te lossen aan de hand van verschillende proeven en onderzoeken. Door dit ‘CSI-spel’ werden de leerlingen maximaal uitgedaagd. Ook werden de leerlingen gestimuleerd om te ontsnappen uit een ‘Escape room’.

En ja hoor, alle leerlingen zijn veilig en wel ontsnapt en hebben het mysterie kunnen oplossen.

Met deze vliegende start zijn de leraren en leerlingen klaar om het schooljaar goed aan te vatten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer