rv
Volledig scherm
PREMIUM
© rv

Kan de Vlaamse verkeersknoop opgelost worden met deelbusjes en hubs? “Te simplistisch”

Alexander D’Hooghe, de intendant van Oosterweel, stelt een plan voor dat het verkeersinfarct in Vlaanderen moet tegengaan. Deelbusjes die via een eigen rijvak tussen voorstedelijke hubs rijden zijn een deel van de oplossing. Johan De Mol, mobiliteitsexpert aan de Universiteit Gent is niet overtuigd.

22 reacties

  • Carolus Vif

    5 jaar geleden
    pol van de velde integendeel paul iedereen zal op hetzelfde moment een deelwagen nodig hebben en tijdens de werkuren staan die allemaal leeg alsook snachts , en waar ? niemand zal nog een garage aanbouwen dus al wie een auto binnenstaan had die staat nu op straat , na het gebruik rijd die auto LEEG naar een parking of de volgende klant nu blijft die op het bedrijf staan een deelauto rijd rond op zoek naar een parking
  • Ed Buun

    5 jaar geleden
    Maak meer zijstraten en in/uitritten naar/uit de stad. Laat alle straten evenveel verkeer verteren als de andere straten, iedereen gelijk. Verdeel het verkeer beter en lijd mensen niet om langs drukke steenwegen. Stop met het achterlijk openbaar vervoer te promoten in een modern land zoals België. Gebruik het belastinggeld beter en doe iets voor de werkende automobilisten, doe iets voor de economie.
  • Daniel Corstjens

    5 jaar geleden
    Ze moeten niet zagen in Brussel,ze hebben dit zelf gecreëerd,normaal moest er nu een hele hoop mensen al op STV zijn maar nee,ze laten iedereen 4 tot 6 jaar langer werken! Denken ze daar in Brussel dat het oud volk nog op hun fiets gaat springen s'morgens vroeg om 04h30 om om 05h45 op hun werk aan te komen??? Kijk eens wat er op de wegen rijd, vrachtwagens en nog eens vrachtwagens zo ver je kan zien en die mogen zo weinig mogelijk stil staan! Daarom moeten wij er af!!!!
  • Francinne Declerque

    5 jaar geleden
    Op de E17 en andere toegangswegen naar en rond de koekenstad, een fietspad aanleggen desnoods een rijstrook sluiten en fietsstrook van maken allemaal met gesubsidieerde speedelec naar het werk, vrachtwagens max snelheid 50 per uur in een speciaal aangelegde greppel naast de snelweg.
  • chris hellemans

    5 jaar geleden
    Aan al de zelfbenoemde experten en studieburo´s. De verkeersknoop is door de vele goede beleidsmensen zelf in de hand gewerkt ... Oplossing 1 alle toestanden die op de weg staan bloempotten,paaltjes,drempels enz neem die weg.2 daar waar plaats is voor een extra rijstrook of parking benut dit, geen boompjes en derg. 3 oerdomme snelheidsbeperkingen zoals in de craybeekstunnel afschaffen. 4 domme beslissingen zoals huidig op de A 12 vermijden.5 wereldvreemde beslissingen stoppen ..................