(Illustratiefoto)
Volledig scherm
(Illustratiefoto) © iStock

LNG-vrachtwagens vervuilen tot vijf maal meer dan diesel

Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) vervuilen de lucht tot vijf keer meer dan dieselvrachtwagens en zijn niet beter voor het klimaat. Bond Beter Leefmilieu roept de overheid op om het gebruik van aardgas niet langer te stimuleren.

35 reacties

  • Francis Gossey

    4 jaar geleden
    Francis Dieperintgat Hebben de Heren Politici geen studie gemaakt voor het behartigen van CNG gebruik in Belgie ??? Veel landgenoten hebben gekozen voor wat de regering ons voorhield ( propere brandstof / minder uitstoot / Wat blijkt nu dat dezelfde landgenoten die in dit verhaal zijn meegegaan nu de dupe riskeren te worden,met waarschijnlijk een duurder prijskaartje.Volgi Dat het ophalen van aardgas lekken bezorgt , moet de gebruiker hier voor boeten ??? Foei Van Diependaele
  • Geert Tamsyn

    5 jaar geleden
    Een waterstofpomp kost 1,8 miljoen euro, daar kan je dan max. 35 auto's per dag mee voltanken, hoe zou dat ooit rendabel kunnen zijn, schone toekomst ... Voor 1,8 miljoen euro plaats je 8 laadstations met elk 8 laadpalen, die kunnen 1600 EV per 24 uur bedienen. De eerste waterstofpomp werd in 2008 in Ruisbroek geopend, en is ondertussen al lang weer verdwenen ...
  • Hendrik Patyn

    5 jaar geleden
    Tot nu toe was het ideaal weer voor de elektrische wagens. De regen zorgt bij sommige Tesla's voor insijpelend water op het hoogspanningscircuit, zo heeft een Belg op vakantie in Frankrijk zijn wagen mogen achterlaten na een regenbui, na 1 maand heeft hij zijn wagen nog niet terug... En als je het koude weer aankomt, verschijnen er problemen bij het snelladen omdat de batterij niet voldoende kan worden voorverwarmd. Waterstof is de toekomst, ondertussen is lpg een goedkoper alternatief. .
  • Hendrik Patyn

    5 jaar geleden
    In Nederland, eerste huis volledig op waterstof dat het zelf aanmaakt, dank zij een Vlaamse firma. De Chinezen en Japanners gaan geen energie in stoppen in iets dat geen kans op slagen heeft????? Zelfs Audi begint met waterstof.
  • Hendrik Patyn

    5 jaar geleden
    Methaan is een brandbaar gas, moest het sowieso al door de hete uitlaat geraken???? dan kan het gewoon nog even door de motor worden gestuurd. Iets wat met de uitlaatgassen van een diesel wordt gedaan. De gas- en nucleaire centrales zijn dan wel ok??? Waterstof is de toekomst, doorbraak in Israël 50% goedkoper om de waterstof aan te maken. Ze gaan op den duur hun EWs gratis mogen weggeven, zie 2dehands.