Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © Kristof Pieters

“Huidige versie van Oosterweel werkt de files niet weg”

De Oosterweel-versie die momenteel wordt uitgewerkt, zal nog steeds voor veel fileleed en milieuoverlast zorgen. Dat besluit Groen uit de cijfers van het milieueffectenrapport. Dat melden Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad vandaag.

61 reacties

  • Axel Italis

    5 jaar geleden
    Nog eens herhalen de oplossing is er veel te laat omdat Ademloos en Straten generaal deze jarenlang tegenhielden, nu zijn ze braaf want iemand trekt er nu een loon. Intussen staat de haven van Antwerpen hopeloos achter op Rotterdam, zowel wat betreft wegen als spoorwegen ( ijzeren Rijn is nog niet in orde, in NL wel! ) ? Je kan niet verder bouwen aan iets als je de eerste stappen niet gezet hebt. Waarom is Van Hees niet gehoord in Rotterdam?????
  • Karel Van Beeck

    5 jaar geleden
    Vroeger was er sprake en zelfs werken om een grote ring rond Antwerpen te maken. Kijk maar naast de snelweg in Ranst waar voorbereidende werken zijn geweest. Niets mee aangevangen dank zij de politiek. Net zoals het duwvaartkanaal in Oelegem,
  • geert balliauw

    5 jaar geleden
    Als je foto bekijkt dan weet iedere mens dat in Antwerpen het probleem niet opgelost zal geraken met beter openbaar vervoer of meer fietsers. Het is de grootheidswaanzin van de haven met al zijn vrachtverkeer en containers, en die nemen de bus niet. En bij de huidige 15 miljoen komen er binnen 2 à 3 jaar nog 7 miljoen bij door boemerangdok op LO. Pure waanzin en welke meerwaarde ? Modalshift ? 55% nr 45% ? 45% van 22 is meer dan 55% van 15 nu als ik goed kan rekenen : dus nog meer vrachtwagens
  • GERARD DE PELECIJN

    5 jaar geleden
    Als wagen rijden nog duurder wordt zal de winkel ook duurder worden!
  • Ja Rodrigus

    5 jaar geleden
    redelijk late reactie van groen nietwaar, ze hadden hun commentaar beter geuit voor de werken starten