Photo News
Volledig scherm
© Photo News

De Lijn krijgt privéconcurrentie: “Jarenlang haar goesting gedaan”

De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn mag zich opmaken voor extra concurrentie. Nadat een deel van haar busritten werden overgeheveld naar de lokale besturen, wil de regering nu ook een deel van de overblijvende busritten op de private markt gooien.

175 reacties

  • Pieterjan de Clippel

    5 jaar geleden
    De roots van het probleem is dat potentiële buschauffeurs liever een andere job uitoefenen, en zij die wel kiezen om buschauffeur te worden gaan naar de privésector omdat ze daar meer verdienen. Er mag van de N-VA al tien jaar niet meer geïnvesteerd worden in het openbaar vervoer, dus de buschauffeurs verdienen te weinig, dus de buschauffeurs gaan werken in de privésector, dus de dienstverlening van de Lijn trekt op niets, dus de mensen rijden met de auto het stadscentrum binnen
  • Rudy Geens

    5 jaar geleden
    Binnenkort worden alle dure Belgische Lijnchauffeurs vervangen door goedkopere Poolse en Roemeense. Met 10 miljoen euro extra werf je niet de nodige 450 chauffeurs aan.
  • danny janssens

    5 jaar geleden
    best niet te lang wachten om te staken. na de belastingtsunami van de vlaamse regering een stakingstsunami van de vakbonden
  • El Stavio

    5 jaar geleden
    Is best dat ze daar eens kuis in houden.Dienstverlening nul,vraag je iets aan de chauffeur moet je geluk hebben dat je een goeie hebt.Laatst nog meegemaakt,was jaren geleden dat ik nog eens de bus nam.Hij mompelde 100% tegen zijn gedacht iets wat ik niet verstond,trek dus uw plan is het devies.Betaal je met 20 euro hebben ze de neiging om je dood te schieten,en eerlijk is eerlijk,deze lompe stootkarren houden alle verkeer op,vooral in de stad.Je bent veel en veel sneller met de (brom)fiets.
  • Bart Vermeulen

    5 jaar geleden
    Tja, een monopolie is nooit goed!