De vrachtwagen reed rond 1.30 uur in op de wegenwerken ter hoogte van Maisières en kwam daarbij op zijn flank terecht.
Volledig scherm
De vrachtwagen reed rond 1.30 uur in op de wegenwerken ter hoogte van Maisières en kwam daarbij op zijn flank terecht. © BELGA

Verschillende vrachtwagenchauffeurs moeten nacht op E19 doorbrengen door gekantelde tankwagen

Verschillende vrachtwagenchauffeurs hebben de nacht moeten doorbrengen op de E19, nadat daar gisteren ter hoogte van de Bergense deelgemeente Nimy een tankwagen gekanteld was. 

6 reacties

  • walter peeters

    5 jaar geleden
    dat vrachtwagens meer kantelen heeft verschillende oorzaken ,zoals ladingzekering,snelheid, in dit geval was het een tankwagen en daar bestaan ook in de ADR wetgeving regels voor als hij al met gevaarlijke stoffen rijd ?? bij alle andere tankwagens geleden de regels van 20 max/80 minimum regel niet !!! Bij deze is er geen sprake van ADR tankwagen!!!!!
  • Jos Plessers

    5 jaar geleden
    Leonard van Opbroecke,heeft veel met de rijstijl te maken en de lading uiteraard.Vloeibaar is zeer gevaarlijk,zeker als ze niet volledig vol zijn,met 1 kamer.
  • Marc Fabry

    5 jaar geleden
    Super snel opgeruimd ,zoals steeds hier in Belgenland ,NOT
  • etienne vijverman

    5 jaar geleden
    ja het kruispunt van Europa heeft zijn prijs
  • Mike Vanderkerken

    5 jaar geleden
    Hiervoor moet dus een aanpassing komen van de wetgeving op de rij en rusttijden. Een volledige dag in de file staan om vervolgens te moeten vaststellen dat je rijtijden opgebruikt zijn voor die dag. Allemaal omdat een paar incompetente bureaucraten zonder enige praktijkervaring die beslissing genomen hebben. Het wordt hoog tijd dat bepaalde posten ingevuld worden door mensen met praktijkervaring.