Eerste week van de Belgische mode van start

Van 14 tot en met 20 oktober vindt voor het eerst De Week van de Belgische mode plaats. Het initiatief, in het leven geroepen door de Belgische Modefederatie Creamoda en de federatie voor zelfstandige modedetailhandel Mode Unie, moet mode van eigen bodem meer gaan promoten.

vwh

De Week van de Belgische mode wordt kortweg omschreven als WVDBM en wil Belgische merken in de kijker plaatsen en bekendmaken bij een breder publiek. Uit een eerder onderzoek bij 2.000 Belgen blijkt immers dat 8 op de 10 consumenten wel van mode uit eigen land houden, maar dat ze nog vaak het verschil niet herkennen tussen een Belgisch en buitenlands kledingstuk. Twee op de drie Belgen kennen naar eigen zeggen geen enkel Belgisch kledingmerk. Daar kan van 14 tot 20 oktober alvast verandering in komen.

Naast de focus op Belgische merken, wil het nieuwe initiatief ook het belang onderstrepen van de troeven van lokaal shoppen. In het kader van deze week brengen 60 merken en 850 winkels hun lokale en Belgische paradepaardjes onder de aandacht. De deelnemers zijn in de winkelstraten te herkennen aan de raamsticker met fashionista Tiany Kiriloff, die het gezicht is van de campagne. Wie tijdens deze week een Belgisch stuk koopt, neemt het mee naar huis in een van de 6.000 speciaal ontworpen totebags met een tekening van het Gentse Kaart Blanche erop.

Meer informatie op de websites www.wvdbm.be en www.sdlmb.be

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer