Mensen werden niet meer toegelaten op het perron.
Volledig scherm
Mensen werden niet meer toegelaten op het perron. © Twitter

Alle schermen op zwart en geen aankondigingen: treinen staan twintig minuten stil in Brussel door IT-panne

De informaticaproblemen bij het spoor zouden voorbij moeten zijn. Onder meer de omroepsystemen en informatieborden in de stations zouden weer operationeel zijn. De IT’ers van Infrabel konden de problemen rond 20.45 uur oplossen, zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken. “Alles zou weer moeten werken.” Door de informaticapanne, die rond 17 uur optrad, stonden treinen een twintigtal minuten stil in de noord-zuidverbinding. Daardoor raakte de avondspits fors ontregeld. Bovendien vielen de informatieborden en de omroepsystemen uit in vele stations, vooral in Vlaanderen, en waren de reisplanners niet meer up-to-date. 

7 reacties

  • Johan Billiet

    5 jaar geleden
    Als er in luchthavens, ook in het buitenland, al eens de elektronica uitvalt met wat chaos tot gevolg, kan dit ook al eens gebeuren bij de spoorwegen (waaronder ook in het buitenland). Niettegenstaande het relatief antieke rollend materiaal blijft de NMBS een vrij betrouwbaar en goedkoop vervoermiddel (en neen...ik ben geen NMBS medewerker)
  • Albert Hendrix

    5 jaar geleden
    BELGIE op zijn best , tegen iedereen zeggen dat ze het openbaar vervoer moeten nemen en het openbaar vervoer loopt in de soep. Van Wilrijk naar Berchem 4 km heb ik met het wachten op de bus erbij 50 minuten over gedaan ;juist na de middag ,midden in de week.
  • danny janssens

    5 jaar geleden
    Yves Van Rossem deze regering wil juist het openbaar vervoer doen wegkwijnen.
  • Billy Valcke

    5 jaar geleden
    De trein,de lijn...ze lopen op vierkante wielen.
  • Pascha Van Rossem

    5 jaar geleden
    Ik heb 4 jaar lang de trein genomen en heb in die periode ook zowat alles meegemaakt wat je kan verzinnen ... Onze regering wil ons meer en meer naar het openbaar vervoer duwen echter dit loopt totaal vierkant. Mocht het openbaar vervoer een kwaliteitsvolle dienstverlening kunnen aanbieden dan zou dit een goed alternatief zijn. Ik denk zelfs dat men heden nog niet 60% van de treinen op tijd weet te laten rijden en als men dan moet overstappen is dit een regelrechte ramp.