Van deze kledingstukken dromen mannen en vrouwen wereldwijd nu het meest
Van de catwalk naar onze kledingkast. Elk seizoen zijn er weer modetrends waar vrouwen en mannen wereldwijd voor vallen. Modezoekmachine Lyst maakt er steeds per kwartaal een overzicht van en wij maakten een samenvatting.
Sinds de aanstelling van Daniel Lee als creatief directeur bij Bottega Veneta is het Italiaanse merk pijlsnel uitgegroeid tot één van de populaire labels ter wereld. Het zag niet alleen de omzet stijgen met 9,8% in het derde kwartaal, de ‘padded sandals’ (zie foto bovenaan) van het merk zijn meteen ook hét meest gewilde mode-item bij vrouwen. Er werd maar liefst 27.000 keer naar gezocht op Lyst. De lederen sandalen hebben een prijskaart van € 680.
De veelbesproken ‘Le Chiquito mini bag’ van het Franse merk Jacquemus - kost € 307 voor een tas waar letterlijk enkel een eurocent of M&M in past - neemt de tweede plaats in. De ‘1969 bag’ van Paco Rabanne won eveneens flink aan populariteit afgelopen kwartaal. Met dank aan celebs als Priyanka Chopra en Emily Ratajkowski die veelvuldig met het accessoire gespot werden. Voor het Spaanse merk is het de eerste keer ooit dat ze in een lijst van Lyst verschijn. De tas die voor het eerst in 1969 voorgesteld werd maar opnieuw werd uitgebracht nu, gaat over de toonbank voor € 1.045.
Bij heren staat de ‘Bramant Puffer’ van Moncler dan weer het hoogst op hun verlanglijstje. Alleen al in september werd er 92% meer naar de klassieker der klassieker onder de donsjassen gezocht. Het kledingstuk wordt verkocht voor tenminste € 860. Nadat de ‘Blockbuster Belt’ van Gucci al 8 keer zijn opwachting maakte in de lijst van meest populaire producten voor vrouwen, zijn nu ook de mannen overstag gegaan. De lederen riem met gouden logo van Gucci staat op meteen op de tweede plaats. Gemiddeld werd er maandelijks 110,000 keer naar gezocht. De riem kost € 320.
Sneakers blijven ook dit kwartaal populair. Op de derde plaats bij vrouwen staan de ‘Continental 80' sneakers van Adidas. Wellicht omdat onder andere Kendall Jenner, Hailey Bieber en Sofia Richie er verschillende keren mee gespot werden. Goed nieuws wel over het prijskaartje van de schoenen, ze kosten namelijk maar € 79,95. Mannen verlangen dan weer vooral naar de ‘Air Jordan 1 Mid SE’ sneakers van Nike (vanaf € 119,95). Er werd 31% meer naar gezocht. Ook de ‘Ozweego’ sneaker, te koop vanaf € 395, die werd ontworpen door onze landgenoot Raf Simons voor Adidas blijft populair met 41% meer zoekopdrachten.
Gezien de temperaturen buiten is er ondertussen misschien al verandering in gekomen, maar blijkbaar wilden heel wat heren ook graag de ‘Octopus Print Swim Shorts’ van Vilebrequin dragen. Ondernemer Jeff Bezos werd er vorige zomer al in gespot, het broekje kost € 235, en dat heeft blijkbaar geholpen. Vrouwen wilden dan weer graag op het strand rond paraderen in de Fendi ‘FF Motif Bikini’ nadat rapster Nicki Minaj hen voorging. De bikini was bijna overal uitverkocht ondanks het prijskaartje van € 390.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
OPROEP. Ben jij grote fan van Dries Van Noten en wil jij op de foto?
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
PREMIUM7
Populaire kledingketen Monki stopt met aanbod voor grote maten: “Was die body positivity dan toch maar platte commercie?”
De Zweedse kledingketen Monki rolde ooit met een reclamecampagne de rode loper uit voor vrouwen met een maatje meer, maar haalt nu de grote maten weer uit de rekken. Officieel omdat er weinig interesse is, al geloven modekenners dat niet. Is plussize misschien ‘uit de mode’? “Dit zal weer tot extra eetstoornissen leiden”, waarschuwt Finne Smets, styliste met een maatje meer. -
-
Jobat
Hoeveel euro gaat er van je loon, indien je rijdt met een bedrijfswagen? “Er bestaat geen echt plafond op het VAA”
-
HLN Shop
Je auto wassen met de hogedrukreiniger: een slim idee?
Van modder en stof tot strooizout en zand: de afgelopen (natte) maanden heeft je auto opnieuw flink afgezien. Hij is dus dringend toe aan een grondige wasbeurt. Maar moet je daarvoor meteen naar de carwash, of volstaat het om je hogedrukreiniger uit de kast te halen voor een glanzende make-over? HLN Shop biedt proper advies in zeven stappen. -
PREMIUM
Wat geeft je echt een rimpel- of puistvrije huid? Expert overloopt alle opties uit de winkel: “Collageen heeft weinig nut”
Hyaluronzuur, retinol, vitamine C: vandaag sieren moeilijke namen de potjes van huidverzorging. Het zijn ‘actieve ingrediënten’, die je allemaal een mooier en strakker gelaat beloven. Welke ingrediënten maken hun belofte waar? Wat is je geld waard en wat werkt echt tegen rimpels en puistjes? Een dermatoloog helpt je onderscheiden wat jouw huid nodig heeft en wat niet. “Een stuk of drie, vier producten volstaat.” -
PREMIUM
Die blozende wangen wijzen misschien op rosacea. “Bepaalde prikkels kunnen de huidaandoening verergeren”
-
PREMIUM
Droog, krullend, fijn of dik haar? Dit is de ultieme haargids voor elk haartype. “Gebruik twee borstels”
-
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
Goed nieuws voor alle fans van faux-fashion: vanaf vandaag kan je de limited-edition Crocs in samenwerking met chipsproducent Pringles in huis halen. Want het merk achter deze tuinsandaal weet: hoe gekker en opvallender de crocs, hoe beter. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij of schoeisel? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest.” -
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
De tijd dat korte kapsels enkel voor moeders en oudere dames waren, is voorbij. Zelfs model Gigi Hadid en zangeres Angèle lieten zich verleiden door de schaar. Beautyredactrice Sophie en BV-kapper Jochen Vanhoudt vertellen wat de hipste kapseltrends voor de zomer zijn. “Krul een aantal plukjes in het wilde weg, of ga er gewoon even met je vingers door en klaar.” -
HLN Shop
Oortjes versus hoofdtelefoon: zo kies je de juiste optie voor onderweg, op het werk en tijdens het sporten
4 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerannette hermens
Franciscus Willy Nuyts
Dieter Leemans
Peter Buyck