Blauw staat voor Facebook, groen voor Whatsapp en roze voor Instagram.
Volledig scherm
Blauw staat voor Facebook, groen voor Whatsapp en roze voor Instagram. © AFP

Facebook pakt uit met nieuw logo maar gebruikers zijn niet onder de indruk: “Minimale inspanning, maximaal poen scheppen”

Het moederbedrijf Facebook krijgt een nieuw logo. Voortaan zal u het woord steeds vaker in hoofdletters én verschillende kleuren zien opduiken. Doel is om een duidelijker onderscheid te creëren met de populaire app Facebook, die er gewoon blauw blijft uitzien.

10 reacties

  • Dieter Detrem

    4 jaar geleden
    Aaaah en weet je nog die keer dat proximus doodleuk het apple toetsenbord symbool kopieerde als nieuw logo? Gouden tijden voor designers.
  • kris deka

    4 jaar geleden
    Ik heb gewoon Facebook om Messenger en zo met collega’s te babbelen, ik heb geen nood om mijn eten of reis op Facebook te zwieren...
  • Kenny Durinck

    4 jaar geleden
    Facebook is er bij mij af gegaan. Weg met die reclame-app waar je je gegevens open en bloot moet gegeven.....
  • Stevie Peeters

    4 jaar geleden
    Het is niet omdat het simpel lijkt dat er niet over nagedacht is. Sterke rebranding.
  • Jan Jets

    4 jaar geleden
    Is dat niet het motto van elke graphic designer ?