Jennifer Bailey, vice-president van Apple Pay, stelde in maart het principe van de Apple Card voor.
Volledig scherm
Jennifer Bailey, vice-president van Apple Pay, stelde in maart het principe van de Apple Card voor. © AP

“Betaalkaart van Apple is seksistisch"

AppleIn New York is een onderzoek geopend naar de betaalkaart van technologiegigant Apple en de bank Goldman Sachs na beschuldigingen van discriminatie. Dat bevestigt de regulator van de financiële diensten van de Amerikaanse staat.

11 reacties

  • Anoniem

    4 jaar geleden
    Haha Roger De Volder, je bent wel echt een grapjas. Maar als je wil geloven dat apple je surfgedrag niet gebruikt mag je dat gerust hoor, je doet er niemand kwaad mee (enkel jezelf) :-)
  • Roger De Volder

    4 jaar geleden
    Euh het is wel Goldman Sachs die de limieten bepaald. En Apple doet niets met je koopgedrag, Amazon, Google en Facebook die hebben heel veel aan uw koopgedrag, en die hebben uw krediet kaart zelfs niet nodig, die volgen u zelfs als je incognito surft, zo belangrijk is de data voor hen. Die bedrijven verkopen uw data voor reclame inkomsten, iets wat Apple niet doet, daar betaald ge het product, bij Google en de rest ben jij het product.
  • Maxim Deruyck

    4 jaar geleden
    Daar verdienen mannen ook nog steeds veel meer dan vrouwen.
  • Erwin Willems

    4 jaar geleden
    Bekijk het aan de positieve kant. Op deze manier kom je niet op een dag thuis om er 10 Louis vutton tassen aan te treffen.
  • Luc Eeckelaert

    4 jaar geleden
    Mastercard en Visa verkopen jouw koopgedrag niet dus laat je niet vangen door deze kaart. Geen enkel voordeel maar Apple houdt wel alles wat je waar en wanneer koopt netjes bij en verkoopt dit aan de hoogste bieder. Enig voordeel is dat ze nu de reclame kunnen stoppen wanneer je het gekocht hebt. Deze gegevens brengen meer op omdat het niet meer nodig is deze te verkopen als je al gekocht hebt. Binnenkort weten ze dus ook (te verkopen) hoe rijk of arm je bent.