AFP
Volledig scherm
© AFP

Autobouwer Daimler wil kosten bij Mercedes verlagen met 1 miljard euro

AutoDe Duitse automaker Daimler wil de kosten bij Mercedes-Benz met 1 miljard euro verlagen. Dat doet het bedrijf onder meer door het mes te zetten in het personeelsbestand. De ingrepen moeten tegen 2022 zijn gerealiseerd.

7 reacties

  • Anoniem

    4 jaar geleden
    @chris Vangiesbergen,juist de prognose voor de komende jaren door studie in Duitsland heeft banenverlies van 600000 eenheden voorspelt en is te verdubbelen daar heel wat toeleveringsbedrijven ook kunnen sluiten.Reden is niet ver te zoeken ,een E wagen bestaat uit aandrijving die niks voorstelt tov de huidige motoren.Nu niet gepanikeerd ,zal zeker zo'n vaart niet lopen,de fossiele wagens zijn niet weg te denken,men kan geen 1.3 miljard voertuigen op de wereld op stroom laten rijden
  • Tony Pirrewiet

    4 jaar geleden
    Geert Tamsin, de dieselmotoren zijn de motoren van de toekomst nu met de huidige technologie staat hij eigenlijk nog in zijn kinderschoenen, zeer lange afstanden rijden is dit de beste motor en de zuiverste motor tot nu toe. Op batterij 900 km rijden in de winter is 5x opladen en 18 uur totale laad en rijtijd inbegrepen, hier wordt ge niet goed van.
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Chris Vangiesbergen, groene auto’s creëren extra jobs, tot 206.000 in de EU (bron: Cambridge Analytica). Niet alleen de auto’s, maar ook de laadinfrastructuur moet geproduceerd en geïnstalleerd worden. Maar dan moet je wel op de kar springen, en je niet blijven vastklampen aan voorbijgestreefde dieseltechnologie, zoals Daimler veel te lang heeft gedaan. Anders zijn de Amerikanen en de Chinezen ermee weg.
  • Eduardo Van hoyweghen

    4 jaar geleden
    Als het hun bedoeling is om overal Renault motoren in te bouwen om kosten te besparen dan kunnen we ons beter een Renault kopen.
  • Ronny Biesen

    4 jaar geleden
    De investeerders willen meer geld. Dat is duidelijk. Na jarenlange grote winsten moeten de werknemers sneuvelen om de geldbuidels van de investeerders te blijven vullen. Triestig, maar de realiteit. Ook zo bij ons.