Bij Visser print & sign in het Nederlandse Assen worden nieuwe verkeersborden voor de maximale snelheid 100 km per uur beplakt. Door op de helft van de snelwegen de maximumsnelheid te beperken tot 100 kilometer per uur wordt volgens de Nederlandse regering de stikstofuitstoot beperkt.
Volledig scherm
Bij Visser print & sign in het Nederlandse Assen worden nieuwe verkeersborden voor de maximale snelheid 100 km per uur beplakt. Door op de helft van de snelwegen de maximumsnelheid te beperken tot 100 kilometer per uur wordt volgens de Nederlandse regering de stikstofuitstoot beperkt. © ANP

HET DEBAT. Maximumsnelheid op Belgische snelwegen verlagen naar 100 km/uur? Dit is jullie mening

In Nederland wordt de maximumsnelheid op snelwegen verlaagd naar 100 kilometer per uur, om de hoeveelheid stikstof in de lucht terug te dringen. Enkel ’s nachts zal er nog 130 mogen worden gereden op plaatsen waar dat nu al mocht. Eerst lieten we onze experts aan het woord. Nu is het aan jullie: dit zijn de boeiendste reacties.

32 reacties

  • Hendrik Patyn

    4 jaar geleden
    En mr Tamsyn, als er geen file is, wie gaat er dan vlugst op zijn bestemming zijn. 130 zoals in Frankrijk is ideaal, en daarbij dynamische borden in het geval van file.
  • Hendrik Patyn

    4 jaar geleden
    En mr Tamsyn, als er geen file is, wie gaat er dan vlugst op zijn bestemming zijn. 130 zoals in Frankrijk is ideaal, en daarbij dynamische borden in het geval van file.
  • wilfried saenen

    4 jaar geleden
    Het probleem is dat je hier mensen hebt die denken van. Ik ga nu 100 rijden op het middenvak en daar heeft niemand last van mij als ik zo van punt a naar b rij. Mensen die snel rijden kunnen ook meestal het beste rijden en zijn ook gefocust tegenover andere die de ene domme stoot na de andere uithaalt. En maar gsmen terwijl en nog eens kijken wat ernaast de weg gebeurt. Men zou beter die mensen eens duidelijk maken hoe het moet
  • frans hertens

    4 jaar geleden
    door de maximum snelheid te beperken tot 100km/uur gaan de files verminderen. Tel eens het aantal auto's dat je voorbij rijdt over een afstand van 50 kilometer dan heb je tocht geen tekening nodig om te beseffen dat dit capaciteit van de snelwegen verkleint.
  • Stefan Dewitte

    4 jaar geleden
    Met de technologie die er vandaag is moet het perfect mogelijk zijn om een dynamische snelheid te organiseren naar het verkeer op dat moment. Als iedereen 70 rijd op de ring van Antwerpen terwijl er op de dynamische borden 50 staat, blijft dat accordeon effect duren. Als de technologie die al meer dan 10 jaar bestaat, op een correcte manier zou gebruikt worden, zouden er überhaupt geen file's meer zijn. Ook al heb je op een gegeven moment maar een snelheid van 20 of 30/u. Soms kan ook onbeperkt.