Het voorstel van Paul Magnette om de bedrijfswagens elektrisch te maken, ligt op de onderhandelingstafel
Volledig scherm
PREMIUM
Het voorstel van Paul Magnette om de bedrijfswagens elektrisch te maken, ligt op de onderhandelingstafel © Photo News

Alle 660.000 bedrijfswagens elektrisch vanaf 2023? Het kan, maar dan moeten er 100.000 laadpalen bijkomen

Als het van informateur Paul Magnette afhangt, zijn bedrijfswagens op diesel en benzine binnen drie jaar ten dode opgeschreven. Zijn voorstel: maak enkel nog elektrische auto’s fiscaal aftrekbaar. Nu zijn benzine- en dieselwagens met een lage CO2-uitstoot voor bedrijven nog tot 100 procent aftrekbaar. Is het voorstel van Magnette echter wel realistisch?

81 reacties

  • Alain Steylemans

    4 jaar geleden
    Daaraan zien we dat onze politiekers onzin uitkramen en totaal niet nadenken
  • René Verhoeven

    4 jaar geleden
    Er is nu al stroomtekort tijdens de winter en men gaat nu nog de auto's elektrisch laten rijden, of zouden die dan niet moeten opgeladen worden op koude of donkere of mistige windloze winterdagen? Want dan doen de netproblemen zich net voor natuurlijk. Tijdens de zomer zal er nooit een probleem zijn, zoveel is zeker.
  • van den eeden maria

    4 jaar geleden
    Dus 660000 auto's gaan dan het schip op en mogen dan elders gewoon doorgaan met vervuilen. Het is nu nog niet erg genoeg met alle afgedankte wagens hier die elders gewoon in gebruik komen. Dan spreekt men over goed voor het milieu eerst nog eens op een vervuilende boot net zoals met het opgehaalde papier dat naar China ging. Mensen toch we worden gewoon voor de gek gehouden. En zijn op termijn elektrische wagens wel echt beter voor het milieu.
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    600.000 EV betekenen 1,4 % meerverbruik aan elektriciteit (bron: MOBI center VUB), terwijl wij elk jaar 2 tot 3 % minder verbruiken. Wat is dan het probleem?
  • Dis Van Tendeloo

    4 jaar geleden
    Hoelang duurt het om een elektrische wagen op te laden?