iStock
Volledig scherm
© iStock

Accuproblemen door nachtvorst: zo kun je voorkomen dat auto niet start

Het kwik dook afgelopen nacht onder nul, en dat liet zich voelen op de weg vanochtend. Mobiliteitsclub VAB noteerde tussen 7 en 8 uur zowat 20 procent meer oproepen dan op een gemiddelde maandagochtend. Het ging voornamelijk om ongevallen met blikschade en batterijproblemen.

12 reacties

  • Hans Schoen

    4 jaar geleden
    Batterij is bijna 9 jaar oud en als het echt koud is start ik uit gewoonte soms veel te snel zonder korte opwarmtijd. Heb sinds kort een goeie jumpstarter in mijn koffer. Handig igv noodstart of desnoods om gsm snel even op te laden.
  • Anoniem

    4 jaar geleden
    @Joeri,je zal zeer zeker niet meer na 11 jaar dezelfde afstand E rijden toen ie nieuw was,valt natuurlijk niet op omdat de motor het overneemt.
  • Joeri Schouwaerts

    4 jaar geleden
    @ Raf Peeters heb dan ook niet over plug in hybride...
  • Anoniem

    4 jaar geleden
    @Joeri Schouwaerts,een batterij van hybride wordt ook niet gevorderd zoals een zuiver E wagen,om niet te zeggen en algemeen geweten dan 95% hybride zelfs nooit geladen wordt,bij de meesten is de aankoop puur en alleen om van een gunstige fiscaal regel te genieten,vooral de Porsche en nog van die zware klasse.De uittredende regering zou bij hun aantreden een einde aan de misbruik van hybrides die puur uit fiscale reden zo gekocht worden ,jammer genoeg was het weer warme lucht.
  • Joeri Schouwaerts

    4 jaar geleden
    Hybride batterij nochtans al 11 jaar oud en in prima conditie volgens de test...