Geert De Rycke
Volledig scherm
© Geert De Rycke

Helft van fietspaden haalt nog altijd normen niet

De helft van alle fietspaden haalt nog altijd niet de normen die de overheid zichzelf oplegt. Bovendien woedt op Vlaamse fietspaden een strijd om ruimte. Meer dan één op de tien werknemers fietst naar het werk, een verdubbeling in vijf jaar tijd. Op veel plaatsen kreunt de infrastructuur onder die trend. Dat toont ook het nieuwste Fietspadenrapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), schrijft De Standaard.

37 reacties

  • Mia Janssens

    4 jaar geleden
    Op en afritten van fietspaden zijn dikwijls te hoog.asfalt fietspaden zijn confortabel tot dat de nutsvoorzieningen aan de huizen open breken en met bulten terug reparen . Vrachtwagens nemen pauze op fietspaden ,blokkeren de fietsers en rijden alles met diepe putten . Boomseteenweg Aartselaar en richting Boom is daar een mooi voorbeeld van . Hier moet men nog veel leren ( Nederland )
  • maurice snelders

    4 jaar geleden
    Geen enkele reactie uit de politieke wereld. Ze zijn anders zo snel om hun fouten weg te praten. Lydia Peeters kruipt heel ver weg de laatste dagen geloof ik.
  • marc stalmans

    4 jaar geleden
    Waarom zijn er zovele niveaus? Gemeentewegen, provinciale wegen, federale wegen die soms in elkaar lopen. Probleem niet nieuw als je 7000 km per jaar op de fiets zit. Vaak kunnen de fietspaden met eenvoudige werken gerepareerd worden zonder te diep in de buidel te moeten tasten. Neen grote projecten levert misschien meer op. Creativiteit is een deugd...
  • Philip Kurstjens

    4 jaar geleden
    Lokale politici moeten misschien eens lokaal rondrijden met de fiets. Eens zien hoe snel ze dan de nodige aanpassingen zullen laten uitvoeren...
  • Olivier van Remoortel

    4 jaar geleden
    Fons meelberghs, hoezo fietsers dragen niets bij? Hoe meer fietsers, hoe minder autos, hoe minder files waar jij moet in gaan staan