Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © BELGA

Meer dan helft bussen in Vlaanderen vertraagd

Meer dan de helft van de bussen en trams van De Lijn rijdt met vertraging. Vooral in de provincie Limburg is de situatie vorig jaar verslechterd. Dat schrijven De Tijd, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.

15 reacties

  • oswald billiet

    4 jaar geleden
    Je hoeft niet op de kap van De Lijn en de chauffeur te zitten. Die doen hun best. Wanneer chauffeurs in de spitsuren hun bussen veilig moeten kunnen doorduwen en...daarbij nog rekening houden met wegobstructies en beperkingen tot 30 km/uur, dan mogen wij van hen niet het onmogelijke vragen. Bvb in een drukke stad zoals Brugge met de smalle straten, zijn vertragingen onvermijdelijk maar heel redelijk en niemand klaagt.
  • johan demeyer

    4 jaar geleden
    Gisterenavond mijn dochter met de auto moeten gaan halen.. 2 bussen die op de app van de lijn stonden waren niet gekomen en na anderhalf uur wachten kwam gelukkig een cheuffeur van een andere buslijn melden dat die buslijn was afgeschaft voor de rest van de avond... dus anderhalf uur wachten in kou en regen en dan nog verplicht zijn papa-taxi op te trommelen.. intriest is hun service en dan zijn ze nog geprivatiseerd...
  • john meulebrouck

    4 jaar geleden
    De mensen die hier op de kap zitten van de NVA vergeten dat een regering bestaat uit verschillende partijen en niet alleen NVA. Dus moeten er compromissen gemaakt worden.
  • Peter Bosmans

    4 jaar geleden
    Lijkt toch logisch, tenzij ze veel extra tijd voorzien. Probeer zelf maar eens van A naar B te rijden langs gewone wegen aan de juiste snelheid. Je zal zien, je bent altijd trager door al de nieuwe verkeersdrempels, wegversmallingen, snelheidsveranderingen enz. Zelfs een tractor inhalen wordt een klus. Is ook totaal onlogisch want waar je 70 mag rijden zou je ook ongestoord 70 moeten kunnen rijden en niet alle 5 voet verplicht moeten worden te remmen of uitwijken, op een lege baan.
  • danny janssens

    4 jaar geleden
    5 jaar nva en alles valt stil. Een LEZ zone invoeren in de grote steden en anderzijds het openbaar vervoer kapot besparen en een bestuur laten begaan dat amper luistert naar de grieven van het personeel is een beleid dat zinloos is