photo_news
Volledig scherm
© photo_news

Bestuurders bedrijfswagen betalen volgend jaar minder belastingen

De gespecialiseerde website FLEET.be kon alvast de nieuwe CO2-referentiewaarden inkijken die gebruikt zullen worden voor de berekening van het VAA. Deze stijgen, waardoor de belasting voor de bestuurders meer dan waarschijnlijk zakt.

4 reacties

  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Stefanie van Dijk, het aantal wagens zal niet dalen, wel het aantal kilometers die ze rijden. Het Planbureau berekende dat een bedrijfswagen 6.000 km. per jaar meer rijdt voor louter privé-doeleinden dan een andere auto. Logisch, als je gratis kan rijden, ga je dat meer doen en niet uitkijken naar alternatieven. Maal 700.000 bedrijfswagens komt dat op 4,2 miljard extra kilometers, toch wel een verschil voor files en luchtvervuiling.
  • Stefanie van Dijk

    4 jaar geleden
    Hilde Peeters, het aantal wagens daalt echt niet als de salariswagens afvallen, waarschijnlijk wel meer kleinere wagens op de weg en minder diesels
  • Hilde Peeters

    4 jaar geleden
    Bedrijfswagens enkel voor de mensen die echt de baan op moeten zoals het oorspronkelijk de bedoeling was.Er zouden veel minder wagens zijn en zeker diesels.
  • An Vanden Bossche

    4 jaar geleden
    Sinds de verveelvoudiging van het VAA heb ik mijn bedrijfswagens op prive naam gezet. De belastingen waren hoger dan de kosten, en dat is nog altijd zo. Nieuwe auto's kopen gaat niet: met de 75.000€ regel, zit ik aan 60% belastingen op die som., want dat komt bovenop de onroerende inkomsten. Door de verdubbeling van de roerende voorheffing kan ik evenmin dividenden uitbetalen, want dat zit dan ook aan 60% met de vennB en RV samen. Het verhaal van duizenden zelfstandigen.