© Shutterstock

Mannen die vertellen hoe een vagina moet ruiken, veroorzaken ophef in Nederland

In Nederland is er heel wat ophef ontstaan over een filmpje van Lactacyd waarin het bij vier mannen peilt naar hun mening over de intieme hygiëne bij vrouwen. Die lijken daarin nogal hoge eisen te stellen. Op Twitter regende het dan ook reacties. De producent van de wasemulsies heeft het filmpje ondertussen offline gehaald.

flb

"Het moet in ieder geval verzorgd zijn." "Het moet wel echt vers geschoren zijn." Als we de vier heren uit het filmpje 'mannenpraat' van Lactacyd mogen geloven dan kan het daar beneden niet netjes genoeg zijn. "Als diegene gezweet heeft, of het gewoon wat warmere dagen zijn, dan ruikt het gewoon wat minder fris. Ik denk dat dit soort producten kan helpen om het langer fris te houden", klinkt het verder.

Volkskrant-columnist Teun van de Keuken en met hem de helft van vrouwelijk Nederland vonden dat wel een erg bizarre manier om reclame te maken voor intieme wasemulsies voor vrouwen. Zeker omdat de toon ietwat seksistisch was.

Omdat hij wou weten waarom Lactacyd een dergelijke ongelukkige publiciteitscampagne opzette, belde van de Keuken voor zijn column even met het bedrijf. Wat volgde was een hilarisch gesprek waarin ze bij Lactacyd eerst beweren dat ze op die manier hun boodschap "op een leuke manier voor het voetlicht te brengen". "Het is informerend en een beetje fun", klinkt het.

Maar dan volgden enkele pittige vragen:

"Die mannen in de video, scheren die hun ballen?" "Dat durf ik niet te zeggen, dat heb ik ze niet gevraagd." "Wassen ze hun piemel?" "Uit consumentenonderzoek blijkt dat de meeste mannen hun intieme zone wassen."

De column kon op heel wat bijval rekenen op Twitter. Veel vrouwen vonden de vragen van Teun van de Keuken goed raak en velen vragen zich überhaupt af of zoiets wel gepromoot moet worden, want het zou overbodig zijn en het wordt enkel vrouwen aangepraat. Het is trouwens niet de eerste keer dat er zich in Nederland een relletje voordoet inzake intieme hygiëne. De vorige keer sloeg Kruidvat de bal mis.

Lactacyd heeft het filmpje in elk geval snel offline gehaald, maar heeft nog niet op de feiten gereageerd.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer