Tesla Model Y
Volledig scherm
Tesla Model Y © Grant Cassingham

Nieuwe Tesla Model Y: meer een opgeblazen Model 3 dan een SUV

De langverwachte tweede SUV van Tesla is niet echt een indrukwekkende of innovatief ogende auto geworden. Het is een cross-over die er vooral uitziet als een opgeblazen Model 3.

17 reacties

  • Hendrik Patyn

    4 jaar geleden
    410000 banen op de tocht in de Duitse auto industrie, zal de regering veel aan over hebben mr Tamsyn
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Brandstofwagens kosten de staat het dubbele van wat ze opbrengen (bron: UAntwerpen). Rijbereik 475 km. Reserve heb je ook nodig bij brandstofwagens, “sommige weersomstandigheden” komen bij ons niet (meer) voor.
  • Hendrik Patyn

    4 jaar geleden
    Brandstofwagens gesubsidieerd, hallo! Per liter brandstof wordt de staatskas goed gespijsd zult u bedoelen, neem de brandstofwagens weg, en er is 1 groot gat in de begroting. Oftewel de EWs deftig belasten om het gat op te vullen... Rijbereik 420 -10% reserve is 380 en 20% in sommige weersomstandigheden en jr komt op de 300 van Rob van autowereld.
  • Kurt Engelen

    4 jaar geleden
    Ik rijd reeds geruime tijd met een Tesla X. Zonder twijfel mijn beste wagen ooit qua wegligging en rij-en zitcomfort. Effectief rijbereik met een 100% volle laadbeurt bedraagt gemiddeld 420 km (= tussen 400 en 440km naargelang zomer/winter, airco, ed..). De software en bediening is fantastisch. Regelmatige updates waardooor ik nieuwigheden of verbeteringen mag ontdekken. Als Tesla eigenaar besef je pas welk groot verschil er is met een ander merk..
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Tesla klopt gewoon alle records: productie, verkoop, aandelenkoers, ... niet alleen in Nederland, maar overal. EV zijn minstens 66 % milieuvriendelijker dan brandstofwagens, indien geladen met hernieuwbare stroom nog meer. Brandstofwagens worden al decennia gesubsidieerd, hun maatschappelijke kost bedraagt het dubbele van alle betaalde bijdragen (bron: UAntwerpen).